Programowanie i kalibracja

układów gazowych IV generacji na przykładzie systemu COMPACT AGC

Zasilanie benzyną nowych samochodów koncentruje się na uzyskaniu optymalnej proporcji pomiędzy ilością spalanego paliwa, mocą silnika a emisją spalin. Różnego rodzaju rozwiązania mechaniczne (jak np. płynna regulacja otwarcia zaworów) znacznie poprawiają charakterystykę silnika, jednak najważniejszą rolę odgrywa ECU. To precyzyjnie obliczana i dozowana dawka paliwa gwarantuje prawidłową pracę na biegu jałowym oraz pozwala na uzyskanie właściwej mieszanki w zmiennych stanach pracy silnika, takich jak przyspieszanie czy wysokie obroty. Jeśli zmieniamy rodzaj zasilania np. na paliwo LPG, ECU benzyny dalej realizuje strategie właściwe dla pierwotnego zasilania. W związku z tym, jeśli po montażu instalacji gazowej chcemy uzyskać właściwe parametry spalin (w całym zakresie pracy silnika) na ,,nowym” paliwie, należy skupić się na doborze precyzyjnych wtryskiwaczy gazowych, odpowiedniego reduktora oraz ścisłej kontroli parametrów pracy systemu gazowego – taki właściwy i precyzyjnie dobrany zestaw tworzą systemy sekwencyjnego wtrysku gazu Auto-Gaz Centrum – ZENIT PRO 4, 6, 8 także w wersji OBD oraz system COMPACT.
[center] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [/center]
Dawkowanie paliwa w fazie gazowej, jak przyjęte jest to w układach IV generacji, opiera się na wykorzystaniu informacji z ECU benzyny dotyczących czasu, na jaki otwierany jest wtryskiwacz benzynowy. Mamy na myśli końcowy efekt obróbki różnych sygnałów zebranych z silnika, pozwalających sterownikowi benzyny dokładnie określić potrzebną aktualnie ilość (masę) paliwa. Jeśli sygnał o otwarciu wtryskiwacza przełożymy z benzyny na LPG w sposób bezpośredni 1:1, już na wstępie stykamy się z zasadniczym problemem, jakim jest różnica w stanie skupienia obydwu paliw –...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet