Przetaczanie tarcz hamulcowych bezpośrednio na pojeździe

Jednym z najważniejszych systemów w samochodach ciężarowych i autobusach jest układ hamulcowy.

Nowoczesne samochody ciężarowe, autobusy i przyczepy wyposażone są w układ hamulcowy wykorzystujący tarcze hamulcowe (zamiast bębnów). Ta zamiana wpłynęła na korzystną redukcję masy pojazdu, łatwiejszą kontrolę stanu hamulców i ich konserwację oraz przede wszystkim – skrócenie drogi hamowania. Projektanci oraz producenci nowych pojazdów, ale również klienci, przywiązują dzisiaj większą wagę do bezpieczeństwa, kosztu transportu i komfortu podróżowania. Odpowiednio przygotowany, sprawny układ hamulcowy jest podstawą do spełnienia tych celów. Aby pomóc je realizować, firma MAD stworzyła profesjonalną tokarkę do tarcz hamulcowych, pracującą bezpośrednio na pojeździe. To nowoczesne urządzenie zapewnia przewagę konkurencyjną w postaci wizerunku profesjonalnego serwisu korzystającego z najnowszych rozwiązań, ale przede wszystkim – daje możliwość zwiększenia dochodów firmy. Podczas hamowania tarcie klocków o tarczę generuje ogromne ciepło i powoduje zużycie obu materiałów, które w przypadku tarcz może skutkować powstaniem nierówności i zniekształceń. Tego typu defekty są natychmiast odczuwane przez kierowcę w postaci drgań kierownicy czy wydłużenia drogi hamowania i powodują poważne zagrożenie.

Serwis i konserwacja hamulców
Wielu ludzi obawia się i powtarza, że tarcze hamulcowe po przetoczeniu będą zbyt cienkie i nie będą nadawały się do użytku – ALE TO NIEPRAWDA! Tokarka usuwa ok. 0,2 mm powierzchni tarczy podczas procesu toczenia (jeden cykl). Jeśli weźmiemy pod...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet