Naprawy warsztatowe elementów metalowo-gumowych

W obiegu jest wiele części samochodowych – różnych producentów, w rozmaitej jakości i  cenie. Jak zatem wybrać odpowiednią gumę i element metalowo-gumowy? Oto kilka wskazówek niezbędnych w warunkach warsztatowych.

Guma wizualnie nie powinna być sparciała. Taka widoczna oznaka jej starości może świadczyć o jej bardzo długim magazynowaniu, nie zawsze w odpowiednich warunkach. Dobrze, jak guma jest powlekana woskiem lub parafiną, co zabezpiecza ją przed utlenianiem się.
Aby sprawdzić, czy tuleje metalowo-gumowe mają odpowiednie właściwości, można tego dokonać na prasie. Guma może się odkształcić przy nacisku prasy od 20 do 30% swojego całkowitego wymiaru i powrócić do poprzedniego kształtu w czasie 1-2 s. Nie może się ona trwale odkształcić lub ulec uszkodzeniu, np. pęknąć – w takich wypadkach należy poszukać elementów metalowo-gumowych innego producenta.
Wymiana uszkodzonych elementów metalowo-gumowych nie stanowi większego problemu, wymaga tylko niewielkiego zaplecza sprzętowego w postaci prasy hydraulicznej lub mechanicznej i właściwych pomocy warsztatowych, takich jak tulejki podpierające i wypychacze. Uderzanie młotem we współczesnych konstrukcjach jest niedopuszczalne. W wielu warsztatach stosowane są czasem metody...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet