Historia motoryzacji (3)

– listopad

- 1 listopada 1895 r. – do firmy Daimler Motoren-Gesselschaft dołącza Wilhelm Maybach. Obejmuje on stanowisko głównego inżyniera.
- 2 listopada 1894 r. – hrabia Albert de Dion zorganizował spotkanie dla pionierów automobilizmu w swoim domu, w trakcie którego przedstawił plany wyścigu Paryż – Bordeaux. Albert de Dion wygrał wyścig Paryż – Rouen w 1894 r. na parowym ciągniku. Jednak został zdyskwalifikowany, ponieważ uznano, iż ciągnik z przyczepką nie jest pojazdem samobieżnym mogącym przewozić pasażerów. Okazało się wówczas, iż pozostałe miejsca startowe zostały obsadzone przez napędzane silnikami benzynowymi pojazdy Panhard-Levassor. Wówczas baron przeniósł swoje zainteresowania z pojazdów parowych na benzynowe. Skonstruowany w jego firmie silnik był jednym z najbardziej znanych konstrukcji motoryzacyjnych tamtego czasu i powszechnie stosowany. Zaś firma wytwarzająca w 1900 roku ponad 3 tys. aut rocznie była największym producentem aut na świecie. Pojazdy De Dion-Bouton oraz wytwarzane na licencji można było spotkać na wszystkich kontynentach. Szczególnie lubiany był model „Vitourette”. Budowano także motocykle i lokomotywy, a nawet pierwsze bodaj w historii sanie motorowe.
- 3 listopada 1911 r. – powstaje firma Chevrolet Motor Car Company. Zakładają ją William H. Little jako prezes, William C. Durant jako wiceprezes oraz Curtis R. Hatheway jako skarbnik.
- 4 listopada 1841 r. – w miejscowości Ripley w stanie Nowy York na świat przychodzi Benjamin Franklin Goodrich. Goodrich był pionierem w dziedzinie kauczuku i produkcji ogumienia. W roku 1870 dr Benjamin Franklin Goodrich zakłada pierwszą fabrykę kauczuku w Ameryce Północnej. W 1903 r. pierwszy samochód wyposażony w opony BFGoodrich przejechał Stany Zjednoczone. W 1915 r. samochody jadące na oponach Goodrich wygrały dwa razy z rzędu wyścig Indianapolis. A już w 1947 r. pojawiła się pierwsza opona bezdętkowa.
- 5 listopada 1863 r. – urodził się James Ward Packard. J. Packard wraz z bratem Williamem stawiali pierwsze kroki w biznesie, zaczynając od wytwarzania lamp elektrycznych. Zainteresowali się motoryzacją, kiedy J. Packard kupił firmę Winton Motor Carriage. Był do tego stopnia niezadowolony z maszyny Wintona, że zdecydował się skonstruować własną. Wykorzystując warsztaty kooperujące z Packard Electric Company, J.W. Packard w roku 1899 ukończył swój pierwszy automobil, ruszając na przejażdżkę ulicami rodzinnego Warren. Bracia chcieli utrzymać odrębność firm motoryzacyjnej oraz elektrycznej i wraz z zaprzyjaźnionym inżynierem Georgem Weissem założyli rok później Ohio Automobile Company. W 1902 r. zreorganizowaną Ohio Automobile Company przekształcono w Packard Motor Car Company. Pojazdy Packarda były pierwszymi samochodami, które miały takie nowinki techniczne jak koło kierownicze zamiast rumpla sterowego, układ biegów w systemie „H” i pedał gazu.
- 6 listopada 1986 r. – Alfa Romeo odrzuca propozycję przejęcia przez Forda i przyjmuje ofertę przejęcia przez Fiata.
- 7 listopada 1900 r. – w czasopiśmie „The Horseless Age” pojawia się pierwsza całostronicowa reklama firmy Packard. W roku 1899 do braci Packard uśmiechnęło się szczęście – ich dwa automobile kupił niejaki William D. Rockefeller. Była to doskonała reklama, a rok później miał miejsce kolejny szczęśliwy przypadek – pracownik firmy Ohio Automobile Company został aresztowany za jazdę...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet