Sprzęgła alternatora OAP/OAD

O co w tym wszystkim chodzi, czyli jak powstaje problem?

Nierównomierność obrotów wału korbowego spowodowana suwami pracy i sprężania oraz zmianą prędkości obrotowej silnika (szybkie przyspieszanie, zmiana biegów, hamowanie silnikiem itp.) powoduje nierównomierną pracę paska pomocniczego – gwałtowne jego wyhamowanie lub przyspieszanie. Takie działanie powoduje, że wszystkie elementy napędzane paskiem pracują nierównomiernie, jakby skokowo. Także na bieżni koła pasowego alternatora, w wyniku działania dużej siły bezwładności (ciężki wirnik alternatora), wzrasta opór i następuje poślizg paska, co w konsekwencji może prowadzić do zatarcia łożysk (wzrost temperatury), zwiększenia wibracji, hałasu i niekorzystnych naprężeń w układzie.
[center] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [/center]
Do czego służy „sprzęgło” alternatora?
W celu wyeliminowania tego problemu w większości...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet