Diagnosta-elektronik

Trzy etapy pracy. Szybkość i skuteczność naprawy elektroniki w samochodzie zależy od wielu czynników. Ale przyglądając się pracy swojej i kolegów, a zwłaszcza kolegów, którzy „dorastają” poprzez praktykę, można wyróżnić trzy etapy rozwoju.

[img_full]11499|18116|Stanisław Mikołaj Słupski|right[/img_full] Pod pojęciem „dorastania” rozumiemy proces stawania się szybkim diagnostą – od pierwszej wykrytej w samochodzie usterki, poprzez kolejne trudne przypadki, łącznie z chwilami załamania i myślami, że „chyba znajdę sobie inny zawód”, aż do systemowego podejścia, pewności siebie i skuteczności w naprawie każdego przypadku.

I etap
Uszkodzenie jest szybko rozpoznawalne. Podłączamy skaner diagnostyczny, odczytujemy błędy i wymieniamy wskazany element, ewentualnie naprawiamy wtyczkę lub kable. Jeżeli nie znaleźliśmy w krótkim czasie usterki, szukamy podobnych przypadków na forach w Internecie. Korzystając z możliwości tłumaczenia tekstu z dowolnego języka, mamy bardzo duże szanse znalezienia podobnego przypadku. Po zapoznaniu się z czyimś doświadczeniem podchodzimy do samochodu i szybko usuwamy usterkę. W takich przypadkach nie zagłębiamy się w pewne szczegóły, w procesy fizyczne. W ten sposób możemy naprawić wiele samochodów i nawet nie znać nazwy systemów sterowania silnikiem. Na przykład odczytaliśmy błąd P0400, podstawiamy nowy zawór EGR albo przepływomierz i w krótkim czasie usuwamy usterkę. A informacje, które gdzieś się przemykają, na przykład system EDC 15 czy PSG 16, są przez nas pomijane.

II etap
W związku z powtarzalnością usterek w danym modelu samochodu coraz wyraźniej rozumiemy, że usterka jest związana bardziej z konkretnym rodzajem sterowania. W fazie projektowania samochodu dopasowano do niego silniki (lub zaprojektowano nowe) wraz z konkretnymi rodzajami zarządzania procesami spalania w silniku (na przykład Motronic Mxxx). Może być też tak, że...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet