Hybryda na gaz

– na przykładzie Lexusa RX 400 z zamontowaną instalacją ZENIT PRO OBD. Technologia napędu hybrydowego obecna jest na rynku motoryzacyjnym od roku 1997, kiedy to pojawiła się w masowej produkcji Toyota Prius. Początkowo model ten traktowany był z pewnym dystansem, jednak w niedługim czasie wyznaczył nowy standard samochodów przyszłości – oszczędnych, ekologicznych i niezawodnych.

W testach na najmniejsze zużycie paliwa w kategorii pojazdów pięcioosobowych ma niezmiennie od lat pierwsze miejsce. Pod względem kosztów serwisowania usterkowość Toyoty dotyczyła (i dotyczy) głównie podzespołów wyposażenia, natomiast jednostki napędowe spisują się bez zarzutu. W związku z tym idea napędu hybrydowego zyskiwała coraz szersze grono zwolenników i obecnie jest ważną częścią branży motoryzacyjnej.  Po piętnastu latach obecności na rynku w ofercie wszystkich wiodących producentów znajdują się samochody z niekonwencjonalnym napędem – hybrydowym czy elektrycznym. Obecnie to już nie tylko eksperyment, ale silna grupa pojazdów użytkowych. Wprowadzane obecnie na rynek seryjne modele korzystające z zasilania alternatywnego cieszą się zainteresowaniem użytkowników ze względu na możliwość uzyskania bardzo niskich kosztów eksploatacji oraz zmniejszenia zanieczyszczenia środowiska. Rozwiązanie napędu hybrydowego jest wariantem łączącym zarówno oszczędność, jak i dynamikę jazdy, gdyż występuje tu połączenie klasycznej jednostki spalinowej z elektryczną. Ponieważ zarówno silnik spalinowy, jak i elektryczny obok wielu zalet mają swoje ograniczenia, idea napędu hybrydowego zakłada korzystanie z tych pierwszych, a wyeliminowanie drugich.
[center] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [/center]
Zasilanie benzyną wiąże się z kosztami paliwa oraz emisją spalin, silnik elektryczny to w obecnych warunkach niewielki zasięg oraz efektywnie niewielka moc. W ruchu miejskim jest to rozwiązanie idealne, jednak w długich trasach znacznie lepiej spisuje się napęd konwencjonalny (benzynowy) lub połączenie obydwu. Najlepszym rozwiązaniem jest więc kombinacja dwóch rodzajów napędu. Dzięki temu możemy zobaczyć następujące efekty:
- zasilanie elektryczne zastosowane w ruchu miejskim pozwala na zmniejszenie emitowanych do atmosfery zanieczyszczeń,
- zmniejszenie kosztów eksploatacji poprzez zmniejszenie spalania benzyny,
-...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet