Dwumasowe koła zamachowe

– rozwiązywanie problemów. Firmie LuK, będącej renomowanym dostawcą części na pierwszy montaż oraz twórcą technologii rozpraszania i tłumienia drgań skrętnych wału korbowego silnika przy użyciu dwumasowych kół zamachowych, zależy, aby wyjaśniać wszystkie wątpliwości wynikające z braku odpowiedniego dostępu do wiedzy i literatury związanej z tym ciągle jeszcze słabo poznanym na naszym rynku zagadnieniem.

Analizy dokonamy na przykładzie jednego z produktów przeznaczonego dla wysokoprężnego, turbodoładowanego silnika 1.9, który ma zastosowanie w samochodach z grupy Fiat, Opel i Saab. Powszechnie sprzedawany na rynku części zamiennych, mający tak szerokie zastosowanie produkt, staje się obiektem zgłaszanych co jakiś czas nieprawidłowości. Powtarzające się zgłoszenia dotyczą problemów z grzechotaniem po zmianie biegu, pojawienia się drgań i stuków z okolic obudowy sprzęgła po uruchomieniu silnika, przy jego gaszeniu lub podczas pracy na biegu jałowym.  Waga, jaką przykładamy do troski o wizerunek i jakość naszych produktów, powoduje, że zawsze w wypadku takich powtarzających się zgłoszeń wnikliwie staramy się zbadać i ostatecznie wyeliminować problem. Również i w tym przypadku podjęliśmy kroki w celu wyjaśnienia zaistniałych problemów i uznaliśmy, że jest to doskonała okazja, aby na tym przykładzie poruszyć najistotniejsze kwestie pomagające zrozumieć kompleksowe podejście potrzebne przy diagnozie problemów często wiązanych z funkcjonowaniem dwumasowych kół zamachowych.

Poza tym, że podjęliśmy we własnym zakresie badania, sprawę zgłosiliśmy również do naszego ośrodka w Niemczech. Odpowiedź niemieckich kolegów potwierdziła tylko nasze podejrzenia co do tego, gdzie leży problem zgłaszanych nieprawidłowości. Nasze konkluzje potwierdziła również statystyka przyczyn i powtarzalności uszkodzeń. Na podstawie tych informacji i wyciągniętych wniosków, aby osobiście rozwiązać problemy niektórych mechaników, odbyliśmy wiele wizyt, które we wszystkich przypadkach wykazały niedokładną diagnozę lub błędny montażu oraz wskazały na właściwą przyczynę uszkodzeń lub nieprawidłowego działania kół. Po usunięciu znalezionej przez nas usterki i założeniu nowego koła (w niektórych przypadkach koła pracujące wcześniej nadawały się do ponownego zamontowania w pojeździe, ponieważ nie uległy jeszcze uszkodzeniu na skutek warunków eksploatacji) problem ustąpił. Poniżej przedstawiamy niektóre, najczęściej powtarzające się przyczyny nieprawidłowości w funkcjonowaniu DKZ.
[center] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [/center]
W wyniku braku napięcia wstępnego w układzie wysprzęglającym oraz w wyniku dużego luzu pomiędzy piastą tarczy sprzęgła a wałkiem sprzęgłowym uszkodzeniu ulega łożysko w DKZ Po zamontowaniu DKZ i przejechaniu około 150 km klient zgłosił stukanie, grzechotanie zarówno po zmianie biegu, jak i po zatrzymaniu pojazdu podczas pracy silnika na biegu jałowym (postój na skrzyżowaniu na czerwonym świetle). Warsztat potwierdził zgłoszenie klienta i wymienił dwumasowe koło zamachowe....

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet