Automechanika (cz. 1)

– 11-16 września, Frankfurt. Aftermarketowy boom – tak zaczyna się raport podsumowujący targi Automechanika 2012. We Frankfurcie padł kolejny rekord. Blisko 4,6 tys. wystawców z 74 krajów prezentowało nowości dla fachowców branży warsztatowej. Tych ostatnich ubyło w porównaniu z poprzednią edycją. Branża poczytuje to za barometr sytuacji ekonomicznej, bo też targi cieszyły się zdecydowanie większym zainteresowaniem wśród gości spoza strefy euro.

Zainteresowanie targami zmalało wśród obywateli przeżywających kłopoty krajów strefy euro. Największe spadki w liczbie odwiedzających odnotowały: Grecja, Hiszpania i Portugalia. Największe zaś zadowolenie spośród wystawców wyrażają niemieckie firmy. Stopień satysfakcji z obecności we Frankfurcie wzrósł do 70% (poprzednio 64%), a liczba odnotowanych kontaktów handlowych do 67% (poprzednio 63%). Z rozmów przeprowadzonych z wystawcami z Polski wnioskujemy, że rodzima branża motoryzacyjna ma jeszcze większe powody do zadowolenia – o czym niżej.
- Do wzrostu liczby wystawców przyczyniły się polskie firmy. 123 wystawców z Polski to o 10 firm więcej niż podczas poprzedniej edycji w 2010 roku. Rodzime firmy zamówiły stoiska o łącznej powierzchni ponad 2,7 tys. m kw., czyli o ponad 15% większe niż 2 lata temu – komentuje niedawne wydarzenie Olga Mularczyk, Targi Frankfurt Przedstawicielstwo w Polsce.
Poza Polską więcej niż w 2010 roku wystawców przyjechało z Niemiec, Francji, Chin, Hongkongu, Korei Południowej i Tajwanu. Najokazalej wyglądało stoisko firmy Bosch. Ta zgłosiła zapotrzebowanie na tak dużą powierzchnię wystawową (ok. 2,8 tys. m kw.), że po raz pierwszy zajęła parter hali nr 9, a dotychczas wystawiające się tu firmy przeniesiono do „nowej” hali na II piętrze (poziom 9.2).
W sąsiedztwie Boscha znalazły się stoiska firm: BEISSBARTH, Waeco, Schaeffler, Continental, OMCN, TÜV Rheinland. Dzięki tej zmianie tereny wystawiennicze wyraźniej podzielono pod kątem oferty. Hale 8, 9 i 11 zajęły firmy wyposażenia warsztatów i narzędzi, hala 10 skupiła wystawców branży paliwowej i myjni, zaś po drugiej stronie głównego ciągu komunikacyjnego terenów targowych znaleźli się dostawcy części i systemów (hale: 1, 2, 3, 5, 6). Trzypiętrową halę nr 4 zdominowali zaś specjaliści od tuningu i akcesoriów.
Bosch zaprezentował kilkanaście nowości aż w 3 kategoriach zarówno dla diagnostów (m.in. Esitronic 2.0), wulkanizatorów (2 wyważarki), jak i specjalistów od klimatyzacji (ACS 9000). Spośród części nowością są świece żarowe do pojazdów azjatyckich i jednośladów.
BEISSBARTH chwalił się nowatorskim podejściem do diagnostyki, anonsując mobilne systemy „walizkowe”, wykorzystujące technologię laserową. Mobilne, bo każdy z 4 modułów ma wygląd poręcznych walizek. Rozwiązanie powstało we współpracy z firmą Bosch. Podobne projekty realizują inżynierowie z firmy. Podczas Automechaniki prezentowano system premiowy „eXtra” ZF Services. Ten także anonsowano we współpracy z firmą Bosch.
[center] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [/center]
Dział Delphi Product & Service Solutions (DPSS) ogłosił na targach Automechanika, że jego oferta produktów z dziedziny elektroniki pojazdowej (VE) wzrosła o 400% w porównaniu z rokiem 2010. Przewiduje się, że do 2015 roku 40% całej wartości pojazdu będą stanowiły komponenty elektroniczne, a 60% napraw wykonywanych w warsztatach będzie dotyczyło problemów związanych z elektroniką pojazdową. Najwięcej zaś emocji podczas konferencji prasowej wywołała zapowiedź prac nad projektem napraw samochodów z wykorzystaniem zdobyczy telematyki. Rozwój telematyki oraz jej wpływ na...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet