Diagności diagnostom

– spotkanie branży. W dniach 2 i 3 czerwca w Leszczynku koło Kutna odbył się II Ogólnopolski Zjazd Uprawnionych Diagnostów Samochodowych organizowany przez Stowarzyszenie Diagnostów Samochodowych.

Pierwszego dnia odbył się nieodpłatny cykl szkoleń. Przedstawiciel Głównego Inspektora Transportu Drogowego, inspektor Michał Niedźwiecki, w przemówieniu „Efekty kontroli pojazdów na drogach urządzeniami mobilnymi” wyjaśnił, jaki wpływ na bezpieczeństwo ma uczciwa bądź nieuczciwa praca stacji diagnostycznych. W tym celu zaprezentował efekty kontroli, jakie inspektorat prowadził na terenie województwa łódzkiego wśród przewoźników pasażerskich oraz tzw. transportu lokalnego. Kontrole inspekcji wykazały, że z niewiadomych przyczyn do ruchu są dopuszczane pojazdy, które powinny być naprawione lub zezłomowane. Inspektor podawał autentyczne przykłady przewoźników, których busy miały niezbędne przeglądy, ale technicznie nie powinny wyjechać na drogi. Podobne przypadki dotyczyły pojazdów operujących lokalnie, z których często korzystają rolnicy. W jednym z przypadków użytkownik już kilkakrotnie zatrzymywany przed ITD posiadał świeżo podbity przegląd, podczas gdy ciężarówka absolutnie nie powinna takiego otrzymać. - Wskazuje to na potrzebę podnoszenia poziomu uczciwości na stacjach diagnostycznych – zaznaczył inspektor. Dodał również, że w kilku przypadkach ITD musiała złożyć doniesienie do prokuratury o możliwości popełnienia przestępstwa przez konkretną stację diagnostyczną.
[center] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [/center]
Z kolei zgromadzeni diagności pytali, dlaczego ITD nie dokonuje kontroli urządzeń dźwigowych, zamontowanych na pojazdach, gdyż z ich obserwacji wynika, że często te urządzenia (dźwigi hydrauliczne) są w stanie gorszym niż podwozia samochodów ciężarowych. W odpowiedzi usłyszeli, że zgodnie z przepisami ITD nie jest upoważniona do tego typu kontroli. Inną uwagą pod adresem diagnostów były dopuszczone do ruchu pojazdy dostawcze o nawet dwukrotnie przekroczonej masie całkowitej. W takich pojazdach dochodzi do trwałych zniszczeń układów hamulcowych, kierowniczych i zawieszenia na skutek stałych transportów pod mocno przekroczonym obciążeniem....

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet