Na torze z LIQUI MOLY

Wiele firm motoryzacyjnych sponsoruje w mniejszym lub większym stopniu różne serie wyścigowe. Marka LIQUI MOLY nie jest obca sportom motorowym. Kilka lat temu była zaangażowana w Formułę 1, teraz jest głównym sponsorem teamu LIQUI MOLY Team Engstler w ogólnoświatowych mistrzostwach samochodów turystycznych (WTCC).

Wyścigowe zmagania
Na zaproszenie LIQUI MOLY w dniach 19-20 maja br. nasza redakcja wzięła udział w dziennikarskim weekendzie, który odbył się podczas wyścigów samochodowych WTCC na torze Salzburgring w Austrii. Właścicielem Teamu Engstler jest Franz Engstler, który sam startuje w wyścigach i jest zdobywcą wielu cennych trofeów w sportach motorowych. Podczas wyścigu można było na żywo zobaczyć, jak wygląda praca teamu w trakcie wyścigowego weekendu. To, co widzimy na torze, jest efektem pracy nie tylko kierowców, ale przede wszystkim sztabu ludzi, którzy składają się na cały zespół. Każdy szczegół musi być dograny, a odpowiadają za to m.in. mechanicy. To właśnie od nich bardzo wiele zależy. Ich wiedza, doświadczenie i instynkt mają ogromny wpływ na wyniki całego zespołu.
- W swojej pracy zajmuję się typowymi elementami pojazdu, takimi jak zawieszenie, silnik, skrzynia biegów czy wnętrze pojazdu – mówi nam John Yates, mechanik w Teamie Engstler. - Jednak najtrudniejsze w moim zawodzie są naprawy powypadkowe. Po zabraniu pojazdu do naszej bazy musimy sprawdzić, jak wygląda sytuacja i w razie konieczności odbudować uszkodzenia. Przywrócenie pojazdu po wypadku do stanu pierwotnego zajmuje nie tylko sporo czasu, ale wymaga również wiele precyzji. Wszystko musi pracować idealnie, jak w szwajcarskim zegarku, a każde niedociągnięcie czy przeoczenie może spowodować słabszą formę zespołu podczas wyścigu. A na to sobie nie można pozwolić. Z kolei jedną z najważniejszych kwestii dla mechanika jest zawieszenie.
- Należy o nie dbać szczególnie, bo ma ono kontakt z powierzchnią, a jeżeli coś tu nie gra, tracisz szybkość – tłumaczy J. Yates.

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet