Sprzęgła SAC firmy LuK

Sprzęgła ulegają ciągłemu zużyciu. Dzięki intensywnym badaniom nad systemem kompensacji zużycia LuK, jako pierwszy producent sprzęgieł na świecie, wprowadził to rozwiązanie do produkcji seryjnej (w roku 1995). Od tego czasu technologia SAC (Self Adjusting Clutch) znalazła zastosowanie w szerokiej gamie pojazdów.

Sprzęgło SAC pozwala uzyskać większy komfort eksploatacji, w szczególności w modelach z silnikami o dużej mocy.

Budowa sprzęgła SAC
SAC używa czujnika obciążenia (sprężyny czujnikowej), aby aktywować funkcję regulacji zużycia (poprzez obrót pierścienia regulacyjnego). Funkcja ta redukuje niezbędną siłę wysprzęglania, a jednocześnie wydłuża żywotność sprzęgła o 50%. Dodatkowo siła wysprzęglania pozostaje prawie niezmienna przez cały okres eksploatacji sprzęgła. System SAC, który składa się ze sprężyny czujnikowej (czujnik obciążenia) i głęboko tłoczonego profilu w korpusie docisku, cechuje duża dokładność działania. Z uwagi na fakt, iż zapewnienie wysokiego komfortu użytkowania (oprócz małej siły wysprzęglania) wymaga harmonicznej krzywej tej siły, SAC umożliwia jej dostosowanie do charakterystyki każdego pojazdu. Zadanie to spełnia sprężyna czujnikowa, która pozwala uzyskać płaską charakterystykę siły wysprzęglania. W nowej konstrukcji sprzęgła z samoregulacją SAC sprężyna czujnikowa nie ma zastosowania jako czujnik obciążenia. Zredukowaną charakterystykę uzyskano dzięki odpowiednio uformowanym końcówkom czujnikowym...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet