Artykuły » 05/2012 » Części » Chłodnica silnika

Chłodnica silnika

Termostaty i korki – te elementy najczęściej ulegają awarii, co zwykle jest związane z defektem samej chłodnicy. Najczęściej też z powodu zaniedbania przez użytkowników samochodów dochodzi do defektów trapiących układ chłodzenia. Generalnie też uszkodzenia wysokiej jakości oryginalnych podzespołów układu chłodzenia zdarzają się dziś niezwykle rzadko, więc i opłacalność takich napraw jest proporcjonalna do wysokiej specjalizacji warsztatu. Wniosek? Regeneracja chłodnic silnikowych ustępuje dziś procedurze wymiany.

Jeszcze niedawno regeneracja chłodnicy – zwłaszcza auta osobowego – należała do typowych usług większości warsztatów mechaniki pojazdowej. Dziś mało kto widzi sensowność takich zleceń, skoro żaden szanujący się producent nie sprzedaje rdzeni chłodnic, za to większość z nich zapewnia zregenerowane części, które prezentują jakość tych użytych do pierwszego montażu – a wszystko to przy znacznie niższych cenach!

- Jeśli chodzi o regenerację, to wymiana rdzenia chłodnicy nie jest czynnością, którą może wykonać każdy warsztat czy mechanik – informuje Bolesław Noczyński, właściciel katowickiego warsztatu wyspecjalizowanego w naprawach chłodnic. - Naszym klientom zapewniamy pełen zakres usług, począwszy od czyszczenia chłodnic lub całego układu chłodzenia, poprzez wymianę rdzeni oraz naprawę chłodnic, a kończąc na zamówieniach specjalnych – dorabianiu lameli rdzenia i chłodnic według dostarczonego wzoru czy nawet rysunku technicznego. Po zimie przybyło nam zleceń od kierowców, którzy pochopnie pozostawili w układzie chłodzenia słabej jakości płyn. Na pierwszy rzut oka widać wtedy deformacje chłodnic. Równie często przychodzi nam interweniować, bo w układzie przez długi czas panowało zbyt duże ciśnienie. Najczęściej wtedy bezpośrednim powodem poważnej usterki bywa nieszczelna uszczelka pod głowicą. Nasza firma istnieje od roku 1930. Wiedza i doświadczenie zdobyte w ciągu tego czasu pozwala oferować klientom profesjonalne usługi w dziedzinie układów chłodzenia i klimatyzacji. Coraz częściej przychodzi nam ratować kosztowne układy chłodzenia autobusów, maszyn budowlanych i ciągników – często poprzez dorabianie nietypowych chłodnic.
[center] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [/center]
Uszkodzenie mechaniczne jest widoczne, bo wyraźnie deformuje i rozsadza chłodnicę. Taki sam skutek wywołuje stosowanie wody i słabej jakości płynów zimą zamiast dedykowanego chłodziwa, które nie zamarza. Aluminiowe i miedziane chłodnice nadają się do regeneracji, tzn. wymiany rdzenia, jeśli uszkodzeniu nie uległ plastikowy czy miedziany zbiornik. Nieco...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet