Pompy wodne (cz. 2) do samochodów osobowych

Pompa wodna to jeden z najważniejszych elementów samochodu – jej awaria może doprowadzić do poważnego uszkodzenia silnika, skutkiem czego będzie jego kosztowna naprawa.

Firma Metelli, jeden ze światowych liderów specjalizujących się w produkcji części zamiennych do samochodów, w tym pomp wodnych, prezentuje podręcznik techniczny, w którym radzi, na co zwrócić uwagę przy montażu pompy, jakie są najczęstsze powody usterek i co zrobić, aby ich uniknąć. Inżynierowie Metelli podkreślają, że pompa wodna to element, który podlega zużyciu i uszkodzeniom, co w konsekwencji może prowadzić do usterek silnika. Ważne zatem jest, by prawidłowo ją zainstalować, co więcej, zapoznać się z instrukcją montażu oraz zasadami użytkowania i konserwacji.
[center] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [/center]
Instrukcja montażu pompy
1. Zakładając pompę, stosuj się zawsze do wskazówek producenta pojazdu.
2. Spuść płyn z układ chłodzenia, przepłucz przed wymianą starego płynu chłodzącego na nowy. Ostrzeżenie! Drobiny brudu uszkadzają mechaniczną uszczelkę, powodując przedwczesne jej zużycie wskutek abrazji.
3. Po wyciągnięciu starej pompy usuń całkowicie wszelkie pozostałości uszczelki i szczeliwa z powierzchni bloku cylindrów, uważając, by go nie uszkodzić.
4. W przypadku, gdy pompa jest bez uszczelki, nałóż odpowiednie szczeliwo pomiędzy pompę i blok cylindrów.
5. Nakręć śruby przytrzymujące bez ich pełnego dokręcania. Sprawdź, czy pompa jest odpowiednio wycentrowana i swobodnie się obraca. Dokręć śruby równo, kolejno, naprzeciwlegle.
6. Poczekaj, aż szczeliwo stężeje.
7. Wymień wszystkie przytrzymujące klamry taśmy, które mogą osłabić szczelność układu.
8. Wypełnij całkowicie układ nowym chłodziwem – do górnego poziomu na pojemniku napełniania. Ostrzeżenie! Części pompy mają gwarantowaną kompatybilność z chłodziwami rekomendowanymi przez producenta pojazdu.
9. Załóż i zamocuj pasek napędowy zgodnie z instrukcjami producenta. Ostrzeżenie! Zbytnie naprężenie paska skraca żywotność łożyska i powoduje przedwczesną awarię pompy.
10. Pozostaw układ chłodzenia...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet