Uszkodzenia tarcz hamulcowych

Najlepszym sposobem oceny skuteczności układu hamulcowego jest pomiar siły hamowania na urządzeniu rolkowym. Jeśli w czasie takiego badania stwierdzono zbyt słabe hamowanie któregoś z kół, to należy znaleźć przyczynę takiej usterki i ją usunąć.

Może się także zdarzyć, że siła hamowania jest właściwa, a układ nie pracuje poprawnie. Przeanalizujmy te problemy, zwracając szczególną uwagę na tarcze. Śmiało można zaryzykować stwierdzenie, że tarcze są pewnego rodzaju „papierkiem lakmusowym” poprawności działania układu. Poprawnie pracująca tarcza ma jednolitą, błyszczącą powierzchnię, nie powoduje drgań oraz nie wydaje nietypowych odgłosów w postaci pisków czy szumów przy hamowaniu. Trzeba mieć także na uwadze to, że tarcze są elementami podlegającymi normalnemu zużyciu eksploatacyjnemu, które polega na stopniowym ścieraniu się części roboczej.

Każdy producent podaje minimalną dopuszczalną grubość tarczy i jest to parametr, którego nie należy lekceważyć z kilku ważnych powodów. Pierwszym jest zdolność do przejmowania i oddawania ciepła. Cienka tarcza z racji mniejszej masy będzie pracowała przy wyższych...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet