Druga tożsamość nowoczesnego auta – FIAT 500 z instalacją gazową ZENIT PRO OBD

W obecnej ofercie handlowej sprzedawców samochodów występuje wiele modeli z silnikami ZI, które są przystosowane do zasilania gazem LPG. Pokazuje to wyraźne otwarcie się producentów na adaptowanie fabrycznie nowych pojazdów do różnych źródeł zasilania. Dla nabywców ceniących sobie oszczędny sposób podróżowania propozycja ta jest na tyle atrakcyjna, że niejednokrotnie decyduje o wyborze.

 

Osoby decydujące się na zakup pojazdu z instalacja gazową, obok oszczędności związanych z zasilaniem LPG, mają również zapewnioną standardową gwarancję na wszystkie podzespoły. Jest to związane z tym, że instalacje pojawiające się w pojazdach nowych określane są jako ,,fabryczne”, co w praktyce oznacza najczęściej wykonanie montażu instalacji w serwisie autoryzowanym lub też przez niezależny warsztat będący podwykonawcą dla danego serwisu. Klient znajduje się więc w korzystnej sytuacji, ponieważ wszelkie usługi serwisowe i obsługowe dotyczące instalacji LPG są realizowane przez serwis sprzedawcy.

Firma Auto-Gaz Centrum współpracuje od dłuższego czasu z kilkoma autoryzowanymi serwisami, takimi jak Renault, Peugeot czy Fiat. Instalacje montowane do tych marek przez warsztaty serwisowe AGC są dedykowane do konkretnych modeli, choć bazowe podzespoły pozostają te same. Na przykładzie samochodów marki Fiat widać tendencję związaną z określonym doborem silników przeznaczonych do zasilania paliwem gazowym. Są to jednostki napędowe, których konstrukcja od wielu lat doskonale sprawdza się przy zasilaniu LPG lub CNG, a rozwiązania techniczne dotyczące układu dolotu powietrza, budowy kolektora ssącego oraz układu zapłonowego sprzyjają podawaniu mieszanki gazowej. Często też standardowo kolektory dolotowe mają technologiczne modyfikacje umożliwiające łatwy montaż wtryskiwaczy gazowych.

Nowe jednostki napędowe Fiata to często konstrukcje z układem płynnej regulacji otwarcia zaworów ssących, czyli systemem Multi Air. Jest to nowe rozwiązanie wprowadzone przez Fiata, będące kontynuacją rozpowszechnionej w niektórych silnikach idei sterowania napełnieniem cylindrów. W tym przypadku również istotą tego rozwiązania jest otrzymanie lepszego rozkładu momentu obrotowego oraz podniesienie jago wartości.

[center][gallery][/gallery][/center]

Rozwiązanie takie jest wykorzystane w silniku o pojemności 900 cm3 zamontowanym w nowym...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet