Sezon na przewody hamulcowe

Nietrudno określić termin wymiany elementów układu hamulcowego, by kierowcę nie zaskoczyła krytyczna sytuacja. Wskazówek udzielają nam producenci klocków hamulcowych, podobnie jest z płynem hamulcowym. O konieczności wymiany przewodów hamulcowych dowiadujemy się najczęściej zaskoczeni nagłą awarią. Przetarcia, pęknięcia, skutki korozji – systematyczna kontrola pozwoli zminimalizować efekt „kuli śnieżnej”, bo też poniechanie czynności serwisowych niszcząco wpływa na kosztowne podzespoły.

 

[img_full]10580|15675|Joanna Pniewska-Lanczyk, export manager przedsiębiorstwa „WP”|left[/img_full]Każdego roku po sezonie zimowym należy sprawdzić stan przewodów hamulcowych. Dobrze wiedzą o tym posiadacze samochodów użytkowanych na drogach sypanych solą.

- Należy przyjrzeć się przewodom, szczególnie oryginalnym stalowym, a najbardziej ich powłoce. Jeżeli widać na niej jakiekolwiek obtarcia bądź w miejscach profilowanych nawet pęknięcia, należy je wymienić – przypominają specjaliści z przedsiębiorstwa „WP”, znanego producenta komponentów wszelkiego typu do układów hamulcowych i narzędzi do ich napraw. - Tutaj można by się powołać na przepisy branżowe. W Skandynawii wszystkie przewody hamulcowe muszą być wymieniane w starszych modelach pojazdów raz na cztery lata i to jest bardzo słuszna koncepcja, która powinna być stosowana w krajach „solą sypanych”.

Przywołana sugestia potwierdza fakt, jak wielką rolę dla bezpieczeństwa ma stan przewodów hamulcowych. Statystyki potwierdzają, że najczęściej korozji ulegają końcówki przewodów, tzw. złączki, dlatego warto sprawdzić ich stan przy okazji każdorazowego przeglądu okresowego. Taką kontrolę powinien przeprowadzać diagnosta podczas badania technicznego oraz mechanik dokonujący wymiany części eksploatacyjnych (klocki, tarcze hamulcowe).

Zmęczenie materiału jest równie częstą przyczyną niesprawnego układu hamulcowego. Zdarza się, że przewody pękają właśnie podczas sprawdzania na tzw. rolkach, kiedy trzeba nacisnąć na pedał hamulca z maksymalną...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet