Profesjonalizacja „na już”

Gdy szukamy pomocy „od ręki”, usługa musi być wykonana również profesjonalnie. W końcu nie inny powód kieruje każdego dnia złaknionych do sieci restauracji McDonald’s – spodziewają się oni za każdym razem „tego samego”. Standard, czyli argument powtarzalności, jest nie do przecenienia także oczywiście dla kierowcy, więc analogii nie brakuje. Co wiedzieć warto o rosnącym apetycie na rynku warsztatowym?

Klient wymagający nie znosi kompromisów. Pytanie o cenę nie jest też najważniejsze, gdy tylko bierze górę terminowość i fachowość usługi. To oczywiście prawidła, które korygować należy o przywary polskich kierowców, ale przecież świadomość niebezpieczeństw płynących z pokusy „garażowego” hobby wśród statystycznego posiadacza pojazdu rośnie. Popyt na mobilność serwisu rośnie i wcale nie mamy tu na myśli serwisu ogumienia. Zwróćmy uwagę na najnowsze wyniki badań przeprowadzonych przez Starter – ogólnopolską firmę świadczącą profesjonalne usługi assistance drogowego. Tylko 3 proc. polskich kierowców korzysta z usług assistance drogowego, gdy zepsuje im się samochód. Aż 90 proc. prosi o pomoc rodzinę lub przyjaciół w celu podholowania albo… podwija rękawy i samodzielnie stawia czoło problemowi. Tyle, że jednocześnie aż 65 proc. zmotoryzowanych przyznaje, że nie umiałoby naprawić samochodu.

O nowoczesne i coraz droższe pojazdy trudno dbać tylko „od naprawy do naprawy”. Serwisowanie skomplikowanych systemów, ale też na pozór błaha czynność systematycznego czyszczenia wnętrza – na obu biegunach znajdzie się praca dla profesjonalistów nowoczesnego warsztatu. Warto obserwować najnowsze inicjatywy na polu zwiększenia konkurencyjności firm zatrudniających fachowców branży warsztatowej. Generalnie w czasach kryzysu, a poniekąd mówi się, że takie nas dotknęły, oszczędza się na usługach, które nie są niezbędne do życia człowieka czy funkcjonowania firmy. Z drugiej jednak strony, pewne usługi i nowe narzędzia do obsługi samochodów, wdrażane np. w związku ze zmianami w nich wprowadzanymi, okazują się nieodzowne. W takim przypadku zakup narzędzi przez warsztat jest poniekąd wymuszony.

- Myślę, że idealnym przykładem mogą tutaj być nowe samochody wyposażone w układ klimatyzacji współpracujący z nowym typem czynnika, które już pojawiają się w sprzedaży, a w ciągu 2012 r. nastąpi ich wysyp. Innym przykładem może być samochód ciężarowy pracujący w firmie spedycyjnej, czy kombajn w szczycie żniw. Pojazdy te muszą zostać naprawione i to w najkrótszym możliwie czasie, aby mogły nadal na siebie zarabiać – przybliża perspektywy popytu na profesjonalne usługi...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet