Kodowanie wtryskiwaczy z wykorzystaniem testera Solus Pro firmy Snap-on

Obecne samochody mają bardzo rozbudowane układy sterowane elektronicznie, w nowszych modelach znajduje się kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt sterowników. Fakt ten pociąga za sobą konieczność stosowania odpowiednich narzędzi (testerów diagnostycznych), które umożliwią nam obsługę współczesnych samochodów. Czasy testerów odczytujących tylko kody błędów dawno się skończyły. Do naprawy samochodu niezbędne jest urządzenie, które umożliwi nam wykonanie procedur serwisowych, takich jak adaptacje czy kodowania. Takim właśnie narzędziem jest tester Solus Pro firmy Snap-on.

Jedną z częściej wykonywanych czynności serwisowych w samochodach z silnikiem Diesla jest wymiana/naprawa wtryskiwaczy. Nie wystarczy zamontowanie nowych wtryskiwaczy, należy je jeszcze zakodować. Z czego to wynika? Ciągły rozwój techniki i technologii stosowanych w motoryzacji w dużym stopniu wymuszany jest przez normy prawne narzucane na producentów samochodów. Bardzo duży nacisk kładzie się na ekologię, a co za tym idzie na normy emisji spalin. Spełnienie rygorystycznych wymagań emisji spalin wymagało wprowadzenia takich rozwiązań, które umożliwiają dokładniejszą kontrolę procesu spalania – jest to system common rail, który umożliwia precyzyjne dozowanie ilości i czasu podawania paliwa do cylindra. Uzyskuje się to poprzez zastosowanie kilku etapów wtrysku (wtrysk pilotujący, wtrysk zasadniczy oraz kilka wtrysków dopalających) zamiast jednego, jak to miało miejsce w konwencjonalnych konstrukcjach silników Diesla. Rozwiązanie to zapewnia o wiele lepszą kontrolę nad procesem spalania i dzięki temu uzyskano redukcję emisji spalin, wzrost mocy, zmniejszenie zużycia paliwa oraz zmniejszenie hałasu. W systemie tym...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet