Dwumasowe koło zamachowe

Od konwencjonalnego tłumika drgań skrętnych do dwumasowego koła zamachowego.

Gwałtowny rozwój technologii motoryzacyjnej na przestrzeni ostatnich dekad spowodował powstanie bardziej wydajnych silników i wzrost wymagań, co do komfortu jazdy. Projekty coraz lżejszych samochodów z nadwoziami optymalizowanymi w tunelach aerodynamicznych sprawiły, że inne źródła hałasu stały się bardziej odczuwalne przez kierowców. Dodatkowo, przyczyniają się do tego „odchudzone”, ekstremalnie niskoobrotowe silniki i nowe generacje skrzyń biegów pracujące na rzadszych olejach. W połowie lat osiemdziesiątych, rozwijana przez wiele lat technologia klasycznych tłumików drgań skrętnych osiągnęła swój limit. Stały wzrost mocy jednostek napędowych – wraz ze wzrostem momentów obrotowych i redukcją wymiarów komory silnika – doprowadził do przekroczenia granicy możliwości tłumienia drgań w klasycznym układzie. Intensywne badania prowadzone przez LuK zaowocowały prostym, jednakże bardzo efektywnym rozwiązaniem – dwumasowym kołem...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet