Naprawa samochodu, wymiana przewodów zapłonowych

Tekst pochodzi z książki pt. „Jak sprzedawać usługi i części w warsztacie samochodowym” autorstwa Macieja Matczaka, Marcina Urbańskiego i Macieja Brzezińskiego, dostępnej na www.motomarketing.pl. Jest to scenka (a właściwie jej dwa warianty) ukazująca sprzedaż usługi wymiany przewodów zapłonowych na etapie naprawy. Tekst powstał we współpracy z firmą GG Profits, producentem przewodów marki Sentech.

SCENKA 1
Klient obecny w serwisie czeka na naprawę samochodu.
- Czy jest pan Malinowski?
- Jestem, o co chodzi?
- Czy może pan podejść ze mną do samochodu?
- Tak.



Pokazanie klientowi usterek stwierdzonych w jego samochodzie może znacznie przy­spieszyć zgodę na wykonanie naprawy; pokaz zastępuje wiele słów; pamiętajmy, że nasi klienci to nie tylko słuchowcy, ale także wzrokowcy i kinestetycy.
- Wspominał pan, że wybiera się w podróż.
- Tak. Wybieramy się z rodziną na krótki urlop.
- Czy dotychczas miał pan problemy z uruchomieniem samochodu?
- Zdarzało się, że nie od razu chciał zapalić. Wymieniłem akumulator.
- Rzeczywiście, akumulator jest nowy, ale to nie była jedyna przyczyna problemów z uruchomieniem. Proszę spojrzeć tutaj, przewody zapłonowe są bardzo zniszczone. W niektórych miejscach warstwa izolacyjna jest popękana. A ten jest na odcinku dwóch centymetrów lekko przetarty. Wyglądają tak, jakby od nowości samochodu nie były wymieniane. To główna przyczyna problemów z uruchomieniem.
- Nie wiem. Nie jestem pierwszym właścicielem, mam ten samochód od dwóch lat. Czy naprawdę musimy to robić?
- Rozumiem pana wątpliwości. Moim zdaniem, wymiana tych przewodów za­płonowych jest konieczna. Przy tego typu problemach jest to po prostu nie­zbędne. Tak najkrócej mówiąc, eliminuje się tego typu kłopoty. Z jednej strony, musi to zdecydowanie ułatwić rozruch, szczególnie po nocy uruchomienie samo­chodu nie będzie stanowiło problemu, a i sąsiedzi nie będą mieli powodu, aby skarżyć się na hałas i zanieczyszczanie powietrza. Z drugiej, powinno zmniejszyć zużycie paliwa i poprawić komfort pracy silnika, a więc i komfort podróżowania.
- Dobrze, tylko ile to będzie kosztować?
- Zastosujemy przewody zapłonowe Sentech, ich koszt razem z wymianą to 184 zł. Koszt kompletu przewodów to ok. 100 zł, a diagnostyka i wymiana dodat­kowo 84 zł. Podłączam komputer diagnostyczny w celu sprawdzenia parametrów pracy silnika i ma pan pewność, że wszystko z nim w porządku.
- Czy te przewody są dobre?
- Sentech to uznana marka. Stosujemy te przewody naprawdę często, nigdy nie mieliśmy reklamacji.
- A konkretnie? Niech pan spróbuje mnie przekonać.
- To są przewody wykonane w nowoczesnej technologii i o doskonałych parametrach. Dzięki specjalnej konstrukcji większa jest żywotność zarówno samych przewodów, jak i świec zapłonowych. A to dla pana mniejsze wydatki w przyszłości.
- OK.
- Przewody zaraz zamówię, powinniśmy je otrzymać z hurtowni za jakieś dwie, maksymalnie trzy godziny, a wymiana i diagnostyka potrwa maksymalnie pół godziny. Mam nadzieję, że za 3,5 godziny samochód będzie gotowy.
- To ja nie będę czekał, przyjdę za te 3,5 – 4 godziny.
- W porządku. Tylko dopiszę do pana i mojej kopii zlecenia wymianę przewo­dów... Czy mogę prosić o pana egzemplarz zlecenia?
- To konieczne?
- Cieszę się, że ma pan zaufanie do firmy, ale zapisywanie na zleceniu wszystkich ustalonych prac daje klientom pewność, że nie wykonamy więcej prac niż te, na które się zgodzili... Oto pana zlecenie, dziękuję za podpis.
- Do zobaczenia.
- Do widzenia panu.

Scenka 2
Serwisant dzwoni do klienta, którego samochód znajduje się w naprawie (na etapie diagnozy). Przed przystąpieniem do rozmowy musi przewidzieć jej przebieg i wcześniej się do niej przygotować (np. uzyskać od innych pracowników firmy nie­zbędne informacje, aby w czasie rozmowy rzetelnie oraz w pełni poinformować...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet