Artykuły » 12/2011 » Wydarzenia » Konwencja PIM

Konwencja PIM

„Poprawa organizacji i rentowności serwisu naprawczego” – pod takim tytułem w dniach 26-27 października br. w Poznaniu odbyła się VI Konwencja Polskich Dealerów Samochodów oraz VI Dyskusyjne Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych. Organizator spotkania – Polska Izba Motoryzacji – zadbał, by tematyka referatów odpowiadała na najpilniejsze dylematy serwisów blacharsko-lakierniczych i mechanicznych zarówno autoryzowanych, jak i nieautoryzowanych. Za największy sukces wypada uznać rzeczową dyskusję pomiędzy reprezentantami Towarzystw Ubezpieczeniowych, rzeczoznawców i likwidatorów szkód.

Zadaniem tegorocznego spotkania było poruszenie zagadnień nierzadko kontrowersyjnych, które stanowią czasem zarzewie niejasności między serwisami a firmami ubezpieczeniowymi. Ubiegłoroczne spotkanie w dużej mierze poświęcono kondycji branży dealersko-serwisowej, która wyspecjalizowała się w sprzedaży i naprawach jednośladów.
[center] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [/center]
- Dziś Polska zajmuje wysokie, trzecie miejsce pośród europejskich krajów pod kątem rejestracji skuterów – zapoczątkował panel dyskusyjny Roman Kantorski, Prezes Polskiej Izby Motoryzacji. - Najpoważniejszym wyzwaniem branży warsztatowej w mijającym roku jest spadek rejestracji nowych samochodów. Znaczenia nabiera więc dylemat zdrowej konkurencji w dziedzinie napraw starzejącego się parku samochodowego, w sytuacji, gdy w kraju mamy ok. 35 tys. warsztatów niezależnych, które mogą pochwalić się rentownością i działają legalnie. W rozmowach z Ministerstwem Finansów mocno lobbujemy na rzecz ograniczenia importu starych pojazdów, które zostały wycofane z eksploatacji w bogatych krajach UE. W interesie ASO i warsztatów niezależnych jest walka z szarą strefą, bo o ile rokrocznie legalnie złomuje się u nas ok. 200 tys. pojazdów, to szacunki dotyczące nielegalnego procederu omijania obowiązku recyklingu mówią nawet o 800 tys. pojazdach! Czy kasy fiskalne na giełdach samochodowych są wystarczającym narzędziem ograniczenia nieuczciwej konkurencji na rynku części zamiennych? Tu ciekawymi informacjami nt. rynku warsztatowego w Wielkiej Brytanii dzielił się Adrian R. Sklorz, AutoElements. Prelegent udowadniał jak wielką rolę ma rosnąca świadomość konsumentów dla uzdrowienia sytuacji na rynku motoryzacyjnym.

- Obywatele Wielkiej Brytanii rokrocznie składają ponad 1,5 mln skarg na działalność branży warsztatowej, a z przeprowadzonych badań typu „ukryty klient” wynika, że dziś poziom napraw w ASO i w warsztatach niezależnych jest bardzo podobny – udowadniał Adrian R. Sklorz. - Różnica dotyczy faktu, że ASO są dużo lepiej przygotowane do nowoczesnych form kontaktów z klientami, bo lepiej też wykorzystują tzw. e-mailing. Niemałych emocji dostarczyło wystąpienie Alfreda Franke, prezesa...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet