Kongres FIGIEFA i SDCM (2)

– w trosce o niezależny rynek motoryzacyjny. Przesłanie Kongresu FIGIEFA i SDCM było jednoznaczne – branża motoryzacyjna potrzebuje odpowiednich regulacji prawnych, które pozwolą firmom na działanie w konkurencyjnych warunkach. Wystąpienia prelegentów w dużej mierze dotyczyły więc prezentacji doświadczeń z obowiązywania najważniejszych przepisów unijnych, które pozwalają producentom części samochodowych i niezależnym serwisom konkurować z koncernami motoryzacyjnymi i sieciami ASO. O wpływie Klauzuli Napraw na wzrost i rozwój gospodarki w krajach UE przekonywali wszyscy uczestnicy spotkania.

W poprzednim wydaniu „NW” opublikowaliśmy pierwszą część relacji z kongresu. Tym razem przybliżymy wnioski z prezentacji na temat Klauzuli Napraw oraz dyskusji w ramach Forum Motoryzacja dla wszystkich; streścimy też prezentację działań na rzecz otwartego i konkurencyjnego aftermarketu.
[center] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [/center]
Przypomnijmy. Kongres FIGIEFA po raz pierwszy odbył się w państwie tak zwanej Nowej Unii, czyli w Polsce (29 września w Warszawie). Kongres, zorganizowany przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych, zastąpił w tegorocznym kalendarzu wydarzeń w branży motoryzacyjnej Konferencję Niezależnego Rynku Motoryzacyjnego. Gościem honorowym spotkania był Philippe Jean, szef zespołu ds. przemysłu motoryzacyjnego Dyrekcji Generalnej Komisji Europejskiej ds. przedsiębiorstw i przemysłu. Rola Philippe'a Jeana jest nie do przecenienia w pracach Grupy Wysokiego Szczebla CARS21, którą reaktywowano w końcu 2009 roku.

- Nieustannie zmieniająca się branża motoryzacyjna wciąż potrzebuje nowych rozwiązań prawnych lub modyfikacji istniejących, by sprostać wyzwaniom, które przed nią stoją – wyjaśniał Philippe Jean. - W ciągu ostatnich 3 lat wiele zrobiliśmy dla dostępności informacji technicznej. Nasze propozycje w pełni popiera też Komisja Europejska. Zadaniem CARS21 ma być określenie niezbędnych regulacji prawnych dla poprawy konkurencyjności i ekonomicznej sytuacji europejskiego sektora motoryzacyjnego. Polska jest reprezentowana w CARS21 przez wicepremiera i ministra gospodarki Waldemara Pawlaka, a SDCM ma dwóch ekspertów w Grupach Roboczych, gdzie odbywa się merytoryczna praca nad przyszłymi ramami prawnymi. Mimo to środowisko niezależnego rynku motoryzacyjnego odczuwa nierównowagę między koncernami samochodowymi a aftermarketem w pracach CARS21. Podczas panelu poświęconego tej tematyce Bogumił Papierniok, jeden z ekspertów SDCM w grupie roboczej...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet