EQUIP AUTO 2011 11-15 października 2011, Paryż

Z informacji podsumowujących EQUIP AUTO wynika, że tegoroczne targi przerosły dość wstrzemięźliwe oczekiwania organizatorów. Co prawda, ekspozycje wystawców zajęły tylko dwie hale, ale 100 tys. metrów kwadratowych wypełniono wyjątkowo tłocznie. Pojawiło się też o 25 procent więcej firm niż dwa lata temu! Jak to możliwe? Stoiska firm były wyraźnie mniejsze, za to wydawały się bogatsze w nowe produkty i usługi. Widać w tym też czytelny sygnał – branża motoryzacyjna optymalizuje wydatki związane z pojawieniem się na terenach wystawowych Parc des Expositions w Villepinte pod Paryżem, choć z samymi targami wiąże ogromne nadzieje. Dodajmy, że liczba odwiedzających w porównaniu z poprzednią edycją tych targów wzrosła o12 procent.

Tegoroczna edycja wydawała się początkowo skromniejsza, bo firmy wystawiły się tylko w dwóch halach, a przecież Parc des Expositions w Villepinte to w sumie kilkanaście gigantycznych obiektów. Pierwszy dzień przebiegał też pod znakiem problemów komunikacyjnych (pogotowie strajkowe paryskiego metra). Niektóre firmy miały problemy z organizacją stoisk na czas. Na szczęście sytuację opanowano i kolejne dni targowe przebiegały już zgodnie z zaplanowanym torem.
[center] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [/center]
Podczas EQUIP AUTO wystawiało się ponad 1800 wystawców, spośród których 30% przybyło z zagranicy. Na pewno też nie zawiedli odwiedzający. Warto zauważyć, że o ile w „kryzysowym” 2009 roku sprzedano tylko 91 tys. biletów, a krótko przed kryzysem ekonomicznym (w 2007 roku) ponad 106 tys., to w tym roku na tereny Parc des Expositions w Villepinte przybyło prawie 100 tys. gości.

Wspominając udział firm zagranicznych, warto zauważyć mocną reprezentację Chin i Korei – stoiska były niewielkie, ale było ich bardzo dużo. Widać też wyraźnie po wystawcach europejskich, że rynek dalekowschodni jest bardzo obiecujący. Cóż, rosnący odsetek pojazdów azjatyckich trzeba w końcu serwisować i naprawiać. Na marginesie więc wspomnijmy tylko, że największym zainteresowaniem na stoisku firmy Valeo cieszyły się części zamienne z serii Valeo Classic i te... dla aut azjatyckich.

Warto pochwalić tegoroczny udział firm z Polski. W Paryżu wystawiło się ich aż 25, podczas gdy 2 lata temu tylko 16. Oferta cieszyła się sporym zainteresowaniem, bo też wyjątkowo przykuwała wzrok odwiedzających elegancką aranżacją przestrzeni stoisk. Tegoroczna edycja EQUIP AUTO przebiegała pod hasłem GREEN TECH 2. Przestrzeń dla wystawców z branży samochodów ekologicznych, prezentująca wyposażenie i nowe usługi wchodzące w zakres tego rynku zajęła też faktycznie niemało powierzchni wystawienniczej. Czy w tym roku wspomnianą nadwyżkę odwiedzających przyciągnęły też stoiska firm oponiarskich? Całkiem możliwe, bo też prezentowano sporo nowości w dziedzinie szeroko pojętej diagnostyki, napraw i wymiany ogumienia – całkiem zaś zabrakło systemów magazynowych (więcej o nowościach z dziedziny serwisu ogumienia piszemy w publikacji „Świat Opon”). Organizatorzy mocno też promowali w tym roku firmy z tegoż sektora, a spośród nominowanych do nagród Grands Prix for Automotive Innovation znalazło się...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet