Akumulator. Serce systemu Start-Stop

Obniżenie zużycia paliwa oraz emisji dwutlenku węgla to jedno z najważniejszych współczesnych wyzwań towarzyszących produkcji samochodów. W 2012 roku wchodzą w życie nowe przepisy Unii Europejskiej, zgodnie z którymi poziom emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych nie będzie mógł przekroczyć 130 g/km. Dużą rolę w ograniczeniu szkodliwej emisji odegrają systemy Start-Stop. Według prognoz przygotowanych przez Johnson Controls Power Solutions, do 2015 roku odsetek produkowanych w Europie pojazdów z systemem Start-Stop wzrośnie do 70%.

Akumulator to serce każdego systemu Start-Stop, którego niełatwe zadanie polega na zaopatrywaniu w energię elektryczną wszystkich odbiorników w pojeździe nie tylko podczas jazdy (gdy akumulator jest doładowywany przez alternator), ale również podczas licznych rozruchów oraz w czasie postoju pojazdu, gdy silnik jest wyłączony, np. na czerwonym świetle lub w korku. Samochody z technologią Start-Stop wymagają specjalnych akumulatorów. Nieodpowiedni szkodzi nie tylko należytemu funkcjonowaniu systemu Start-Stop i związanemu z nim aspektowi ekologicznemu, ale i redukuje swoją własną żywotność. Jak pokazały testy, konwencjonalny akumulator kwasowo-ołowiowy traci w pojeździe z systemem Start-Stop 7-16% swojej...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet