Naprawa pojazdu

Tekst pochodzi z książki pt. „Jak sprzedawać usługi i części w warsztacie samochodowym” autorstwa Macieja Matczaka, Marcina Urbańskiego i Macieja Brzezińskiego, dostępnej na www.motomarketing.pl.

Etap naprawy nie jest może najbogatszy w stricte handlowe sytuacje, ale za to są to okazje istotne z punktu widzenia przyszłego zarobku. Ponadto, na tym etapie można pokazać się od najlepszej lub najgorszej strony technicznej.

[img_full]9346|12792|Maciej Matczak|right[/img_full] Podczas naprawy okazuje się, jakie kolejne naprawy i usługi można zaoferować kierowcy. Powinien się on o nich dowiedzieć. Prace do wykonania natychmiast bądź wiążące się ze stosunkowo niewielkim kosztem (w porównaniu z ceną zleconej już pracy lub o obiektywnie niskiej cenie) powinno się zakomunikować bezzwłocznie, aby w miarę możliwości uzyskać zgodę klienta, kiedy samochód znajduje się jeszcze na podnośniku. Czynności, które są wymagane ze względu na bezpieczeństwo jazdy, należy również zgłosić kierowcy niezwłocznie. O innych pracach, tych do wykonania w terminie późniejszym, szczególnie wymagających użycia specyficznych części, można poinformować przy wydaniu samochodu. Serwisowi powinno jednakże zależeć, aby usunąć jak najwięcej usterek podczas jednej wizyty klienta. Firma od razu uzyskuje przychód, nie ponosi kosztów kolejnej obsługi kierowcy oraz likwiduje ryzyko, że wykona on pozostałe naprawy gdzie indziej. Jestem zdania, że aby skłonić klienta do natychmiastowego wykonania dodatkowych czynności, można mu zaoferować rabat lub inne korzyści. Uzyskanie zgody klienta na zmianę ceny bądź zakresu naprawy, jeśli odbywa się telefonicznie, powinno zostać potwierdzone...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet