Ewolucja technologii rozruszników i alternatorów

Rozruszniki i alternatory mają do odegrania niezwykle ważną rolę – począwszy od uruchomienia silnika, po utrzymanie pojazdu w ruchu – żaden samochód nie jest bez nich kompletny. Brian Veen, Product Manager w DENSO Europe Aftermarket, wyjaśnia sposób, w jaki rozruszniki i alternatory produkowane przez firmę wyewoluowały, dostarczając na rynek wtórny światowej klasy technologię.

Od czasu powstania bardziej „inteligentnych” pojazdów wyposażonych w urządzenia takie jak systemy nawigacji czy rozbudowane elektroniczne panele sterujące, wymagania stawiane rozrusznikom i alternatorom znacznie wzrosły. Ciągłe zapotrzebowanie na coraz większą moc – przy braku bez ograniczeń względem masy ani bez uszczerbku dla ciągle poprawianych norm ochrony środowiska – doprowadziło w końcu DENSO do opracowania takich urządzeń obrotowych, które są mniejsze, lżejsze, cichsze, a zarazem charakteryzują się właśnie większą mocą. Będąc pionierem w produkcji rozruszników i alternatorów w wiodącej na rynku technologii, przeznaczonych dla nowoczesnych samochodów, motocykli i pojazdów dostawczych – firma DENSO stała się największym w świecie producentem urządzeń obrotowych pierwszego montażu, zdobywając 20-procentowy udział w rynku. Ten udział obejmuje 53 procent udziału w dostawach na pierwszy montaż do wszystkich producentów japońskich plus szacowany na koniec 2011 r. 95-procentowe pokrycie na rynku wtórnym dla modeli marki Toyota. Firma DENSO jest również dumna z faktu, że jej urządzenia obrotowe to produkty całkiem nowe, dostarczane w pudełkach, zaś taka polityka „nie- stosowania podzespołów regenerowanych” oznacza także brak dodatkowych opłat oraz zwrotów.

Zaawansowane rozruszniki od firmy Denso – wczoraj i dziś
Firma DENSO wypuściła na rynek swoją pierwszą gamę rozruszników na pierwszy montaż z początkiem lat 60. ubiegłego wieku. Od tego czasu rozwiązania wzornicze takich produktów oraz ich wydajność rozwijały się wraz z zapotrzebowaniem na nowoczesne samochody, łącznie z wprowadzeniem z początkiem lat 70. i 80. rozruszników R z zazębieniem zewnętrznym oraz RA. Jednak dopiero początek XXI wieku przyniósł „wielki skok” technologiczny. Właśnie wtedy firma DENSO, jako pierwsza na świecie, wprowadziła rozrusznik wyposażony w przekładnię planetarną i uzwojenie wirnika wykonane z drutu o przekroju prostokątnym (rozrusznik PS). Zastosowanie drutu o przekroju prostokątnym i płaskiego komutatora w wirniku razem...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet