Nie ma naprawy bez czyszczenia

– od zbiornika do silnika. Czyścić można w samochodzie prawie wszystko i powinno się to robić. Najprostsze czyszczenie dotyczy karoserii. Utrzymujące się warstwy brudu, różnych związków chemicznych na najbardziej widocznej powierzchni, mają wpływ nie tylko na nasze wrażenia estetyczne, ale przede wszystkim na trwałość, czyli żywotność samochodu. Zadbana karoseria odwdzięczy się nam dłuższą eksploatacją całego samochodu, bez rdzy i niepotrzebnych przedwcześnie napraw i wydanych pieniędzy.

O tych sprawach wie każdy, dlatego, że karoserię samochodu po prostu widać. Ale samochód składa się z wielu elementów, mechanizmów, zespołów elektroniki i podzespołów, które są mniej lub bardziej skomplikowane i trzeba być specjalistą z dużym doświadczeniem, aby cokolwiek w tych układach naprawić. Dlatego przeciętny użytkownik, poza myciem samochodu, nie ingeruje w jakiekolwiek mycie i czyszczenie innych podzespołów. Z jednej strony dla warsztatów samochodowych jest to bardzo „korzystne zaniedbanie”, bo mamy za to bardzo dużo pracy. Od elektroniki do układu wydechowego, wszystko psuje się z powodu zabrudzenia i drgań. Przeanalizujmy te zjawiska w poszczególnych elementach samochodu. Zaczynamy od nalania paliwa do zbiornika. Po pierwsze, oczyszczanie następuje w zbiorniku, gdzie zamontowany jest mały filtr przed pompą paliwową. Ochrona pompy przed cząsteczkami stałymi wydłuża czas eksploatacji nie tylko pompy, ale i całego układu paliwowego. Zanieczyszczenia wprowadzane są do zbiornika nie tylko przez paliwo, ale także są to opiłki i inne elementy stałe, na przykład z układu wtryskowego silnika Diesla. Może być to rdza z przewodów paliwowych. A więc nie tylko paliwo, ale także normalna eksploatacja „wytwarza” zanieczyszczenia. Dlatego za pompą mamy następny filtr. Ten filtr paliwowy jest o wiele większy niż w zbiorniku i bardziej dostępny dla użytkownika. W samych wtryskiwaczach też są stosowane siateczki niepozwalające na przedostanie się brudów do precyzyjnego mechanizmu wtrysku paliwa. To wszystko tworzy układ doprowadzenia paliwa, który ulega zanieczyszczeniu, można powiedzieć w naturalny sposób, bez udziału użytkownika samochodu.
[center]...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet