Artykuły » 07/2011 » Wydarzenia » Autopromotec 2011

Autopromotec 2011

– targi w Bolonii (Włochy). Od 25 do 29 maja br. Bolonia była świętem producentów sprzętu warsztatowego. Od niedawna targi w Bolonii walczą o laur najważniejszego spotkania branży motoryzacyjnej w Europie. Rzut oka na statystykę każe studzić Włochom ów zapęd, choć trendy są optymistyczne. Tegoroczna edycja przyciągnęła aż 103,6 tys. gości, ale raptem co piąty odwiedzający przybył z zagranicy. Imprezę pilnie jednak śledzi prasa branżowa. Organizator poinformował, że wydał o 1/3 więcej akredytacji dziennikarskich niż poprzednio.

Targi Autopromotec są organizowane bezpośrednio przez stowarzyszenia takich organizacji, jak AICA – włoskie stowarzyszenie producentów sprzętu warsztatowego i Federpneus – włoskie stowarzyszenie dilerów opon. A to oznacza dla wystawców jedno. Impreza powstała bezpośrednio dzięki inicjatywie producentów (producentów opon oraz wyposażenia warsztatów), aby pozyskać ich klientów (dealerów). Autopromotec odbywa się zawsze w lata nieparzyste, natomiast Automechanika w lata parzyste. Ale te dwie imprezy bardzo się różnią ze względu na formułę organizacyjną, która pozwala wystawiać się w Bolonii tylko producentom. Tegoroczna edycja targów potwierdza też pewną prawidłowość. Autopromotec narodziły się w 1963 roku w Bolonii jako krajowa wystawa producentów nowych i zregenerowanych opon oraz wyposażenia. Dekadę potem w imprezie zaczęli uczestniczyć producenci sprzętu warsztatowego i targi w Bolonii poczęły nabierać międzynarodowego charakteru. Z imprezy na imprezę targi przyciągały coraz więcej zwiedzających oraz wystawców. Podczas wystawy w 2003 roku został pobity rekord: 936 stoisk na powierzchni wystawowej 100 tys. m kw. odwiedziło ponad 83 tysiące gości, z czego 13 tys. z nich pochodziło z ponad stu krajów z całego świata. Tegoroczna edycja przyciągnęła 103,6 tys. gości, z czego 18,5 tys. z nich przybyło spoza Włoch, co oznacza przyrost tych ostatnich o 11 proc. w porównaniu z edycją 2009.
[center][gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [/center]
Kluczem do sukcesu tej międzynarodowej imprezy jest specjalna formuła wydarzenia, podczas którego mogą wystawiać się jedynie producenci, co pozwala uniknąć dublowania się produktów na stoiskach. Międzynarodowe Targi Motoryzacyjne Autopromotec w Bolonii, które odbyły się teraz po raz 24 (targi organizowane są co dwa lata), przyciągnęły liczną reprezentację polskiej branży oponiarskiej. W Bolonii nie zabrakło oczywiście firmy...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet