Zarabianie przewodów

Sztywne przewody w układzie hamulcowym pojazdu są narażone na procesy degradacji, jakkolwiek bywają wykonane z rurek trudno korodujących. To, czy elementy odpowiedzialne za poprawną pracę płynu hamulcowego będą przez długi czas niezawodne zależy i od jakości użytego materiału w procesie produkcji rurek i zgodnego ze sztuką „zarabiania” końcówek.

Na wielu forach miłośników motoryzacji aż roi się od porad różnej maści specjalistów, którzy polecają chałupniczy sposób naprawy sztywnych przewodów w układzie hamulcowym.
- Uszkodzeniu uległ przewód hamulcowy (sztywny) tylnego koła. Czy można dokupić nowy już wyprofilowany, czy trzeba go wyginać, jeśli dokupi się go na metry? – pyta rozgoryczony posiadacz kilkunastoletniego pojazdu. Odpowiedź moderatora forum brzmi: kup na metry przewód miedziany, a nie będziesz miał problemów z dogięciem. Zwróć uwagę, by niczego nie uszkodzić podczas odkręcania starego przewodu. Bolączką tego typu porad naprawczych jest fakt, że są one niekompletne. Posiadacze pojazdów, ze względów ekonomicznych, podejmują się często samodzielnych napraw układu, który przecież istotnie wpływa na poziom bezpieczeństwa.

- Wygięcie przewodu wymaga użycia specjalistycznych narzędzi, a operacja odkręcania zniszczonego elementu doświadczenia i częstokroć użycia specjalnych narzędzi – informuje Joanna Lanczyk, kierownik ds. eksportu firmy WP, znanego w kraju i na świecie producenta komponentów wszelkiego typu do...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet