Posadzka wolna od oleju?

– bezpieczeństwo i estetyka. Jednym z kluczowych elementów każdego budynku, warsztatu samochodowego, hurtowni motoryzacyjnych oraz pozostałych obiektów przemysłowych jest podłoga. Warstwa użytkowa podłogi, czyli posadzka, ma duży wpływ na bezpieczeństwo, jak również estetykę pomieszczenia. W obiektach przemysłowych posadzki muszą być odporne na użytkowanie mechaniczne ruchu pieszego oraz wózków widłowych, jak również na działanie agresywnych środków chemicznych.

W obiektach użyteczności publicznej posadzki mogą być, co prawda, mniej odporne na ścieranie, ale ważny jest ich zadbany wygląd oraz łatwość utrzymania w połysku lub półmacie. Ze względu na łatwość obróbki, systemy pielęgnacji oraz niską ceną wykonania najczęściej spotykanymi posadzkami są betonowe, rzadziej jastrycha lub posadzki gresowe. W starszych obiektach można spotkać żywice epoksydowe, które wypierane są przez posadzki betonowe. Dzieje się tak, ponieważ obiekty wykonane w systemie żywic są inwestycjami droższymi. Żywica, jak każdy środek chemiczny, ulega przeterminowaniu. Zazwyczaj po okresie 2-3 lat, co uwidacznia się powrotem żywicy do naturalnego żółto-pomarańczowego koloru. Dlaczego tak się dzieje? Otóż, żywica tworzy warstwę nieprzepuszczalną pomiędzy podłożem betonowym a środowiskiem zewnętrznym. Skutkiem tego beton nie może wchłaniać ani oddawać ciepła oraz rozszerzać się i kurczyć zimą i latem. Energia kinetyczna nie może się uwolnić, aż w końcu znajduję najcieńszy fragment żywicy i dochodzi do pęknięć podłoża. Niestety, żywicy nie można naprawiać miejscowo, tak jak betonu. W przypadku uszkodzenia fragmentu żywicy należy skuć miejsce i dokonać ponownej wylewki, co generuje koszt równy wylaniu nowej posadzki.
[gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery][/gallery]
- Dzisiaj problemem nie jest więc wylanie posadzki z betonu czy jastrycha nawet w najbardziej atrakcyjnych budowlach czy miejscach – informuje dyrektor handlowy firmy SIR-HA Sp. z o.o. Piotr Kulesza. - Problem pojawia się w momencie, kiedy musimy tę powierzchnię utrzymać w odpowiednim stanie, biorąc pod uwagę intensywną eksploatację. Żywica podobnie jak płytki gresowe są ładne przez krótki czas, potem matowieją na samym środku w ciągach komunikacyjnych, czyli tam, gdzie jest największy ruch wózków widłowych i nie ma możliwości wybłyszczenia uszkodzonej posadzki żadnymi diamentami ani polimerami...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet