Brama, czyli sztuka zasłaniania

– ważne dla warsztatów. Bramy przemysłowe stanowią nieodzowny element infrastruktury warsztatów samochodowych, stacji kontroli pojazdów, wreszcie wszystkich obiektów, dla których kluczowym profilem działalności jest sprzedaż, produkcja czy magazynowanie. Szeroka gama stosowanych rozwiązań pozwala zwykle zapomnieć o ograniczeniach architektonicznych, obojętnie czy modernizujemy budynek, czy też stawiamy nowy.

Brama przemysłowa w swej konstrukcji może niewiele różnić się od bramy garażowej, stąd pokusa, by taką zastosować w celach przemysłowych. Posiadacze obiektu, w którym w świetle otwór ma do ok. 2,5 metrów wysokości i do ok. 5 metrów szerokości, mogą więc pomyśleć o adaptacji rozwiązania powstałego z myślą o użytkowniku indywidualnym, co jednak nie ma uzasadnienia.
[center][gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [/center]
- Brama przemysłowa ma zdecydowanie więcej zawiasów, wzmocnień, bo też podstawowa różnica sprowadza się do częstotliwości użycia bramy – wyjaśnia Jacek Molo, dyrektor handlowy firmy Mirola, zajmującej się produkcją bram różnego typu i przeznaczenia. - Przemysłowy pancerz bramy projektowany jest na ok. 15-20 tys. cykli użycia, bo też z założenia ma otwierać się i zamykać dużo częściej niż brama w garażu, która z definicji używana jest często tylko 2 razy dziennie! Różnica dotyczy też sterowania, a zwłaszcza sposobu zabezpieczenia mienia i ludzi przed przypadkowym przygnieceniem w trakcie zamykania bramy. W warunkach przemysłowych trudno sobie wyobrazić adaptację sterowania zdalnego z przysłowiowego pilota, czyli dedykowanego posiadaczowi domu z garażem. Takie rozwiązanie gwarantuje bezpieczeństwo, bo jest dozorowane – użytkownik widzi czy nic nie stoi na przeszkodzie, by zamknąć garaż. W warunkach przemysłowych taki pilot na pewno by się zawieruszył w krótkim czasie, więc tu oczekiwania klientów idą w kierunku sterowania umieszczonego na pulpicie. Takie sterowanie może być dwojakie. Sterowanie może być bezdozorowe; jednokrotne naciśnięcie przycisku powoduje uruchomienie mechanizmu opuszczania bramy lub dozorowane – mechanizm działa tylko, gdy pracownik naciska przycisk w sposób ciągły. W wersji bez dozoru konieczne jest zastosowanie czujnika, najczęściej w postaci listwy optycznej, który wyłącza zasilanie, gdy tylko w linii ruchu bramy pojawi się jakiś obiekt.

Generalnie więc rozwiązania indywidualne (bramy garażowe) nie znajdują zastosowania w obiektach...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet