Artykuły » 03/2011 » Części » Poprawianie fabryki

Poprawianie fabryki

Z wizytą w Goldschmitt techmobil AG. Modyfikacja fabrycznego zawieszenia znajduje zastosowanie wszędzie tam, gdzie zarówno ludzie, jak i materiały muszą być przewożone w sposób wyjątkowo ostrożny. Pojazdy służb ratowniczych, specjalne samochody dostawcze, wreszcie kampery – to grupa docelowa dla wyspecjalizowanych firm. Wśród liderów na rynku komfortowych systemów zawieszenia prym wiedzie wizytowana przez nas niemiecka firma Goldschmitt techmobil AG z siedzibą w Walldürn, w Badenii-Wirtembergii (Niemcy).

W Walldürn wykonywane są modernizacje seryjnego zawieszenia: montaż wzmocnionych resorów i sprężyn, pneumatyki, poszerzanie rozstawu osi, montaż stabilizatorów, a także optymalizacje napędów (tuning) i inne prace, które wykonuje się w zgodzie z procedurami określonymi i zatwierdzonymi przez producentów pojazdów. Na miejscu dokonywany jest także przegląd (TÜV). Dotychczasowa siedziba była przystosowana do obsługi jednocześnie 12 pojazdów, nowa – usytuowana na tej samej działce – umożliwia od sierpnia 2010 r. przyjęcie jednorazowo 22 pojazdów. Każdego dnia w centrali firmy w Höpfingen nad rozwojem produktów pracuje sztab inżynierów. Stąd też do kilkunastu dealerów w Europie i 10 w Niemczech trafiają palety z gotowymi do montażu produktami. Sieć serwisowa liczy dziś 10 punktów w Niemczech i kilkanaście w Europie. Od ubiegłego roku autoryzację Goldschmitta uzyskała pierwsza polska firma, krakowski Elcamp.
[center][gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [/center]
Najwięcej modyfikacji dokonuje się w najcięższych pojazdach specjalnych. Duże kampery zabudowane na fabrycznych ramach cierpią z kilku powodów. Wysokie zabudowy mieszkalne są szerokie na ponad 2,3 metra (te najszersze mają nawet 2,5 metra), więc kierowca musi powściągać pokusę szybkiego pokonywania zakrętów. Ogromnej powierzchni bocznej pudła są też bardzo wrażliwe na podmuchy bocznego wiatru. Do tego dochodzi jeszcze typowa bolączka pojazdów pełniących rolę apartamentów mieszkalnych: zwykle ich właściciele lubią je pakować do granicy dmc, a nawet przeładowywać. Łatwo sobie wyobrazić, co dzieje się z takim „domem na kołach” na wertepach. Poszycie, zawieszenie i kosztowne wyposażenie (ogrzewanie gazowe, lodówka, kuchenka, klimatyzacja) – wszystko to...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet