To będzie dobry rok dla motobranży

Prognozy rynkowe. Całkiem mocny popyt wewnętrzny, rosnący eksport i poprawiająca się sytuacja finansowa firm z branży motoryzacyjnej sprawiają, że motoprzedsiębiorcy z optymizmem wkroczyli w 2011.

2010 r. okazał się być całkiem udany dla firm z branży motoryzacyjnej, szczególnie tych produkujących i sprzedajacych części i akcesoria. Popyt wewnętrzny, generowany przede wszystkim przez użytkowników indywidualnych sprawił, że motorynek wymiany nad Wisłą widocznie zyskał na wartości w minionym roku. Lepiej wyglądał również eksport. Po dziesięciu miesiącach 2010 r. jego wartość sięgnęła 14,3 mld euro (wg Automotive Suppliers.pl), co jest wynikiem o blisko 10 proc. wyższym od ubiegłorocznego. Szacuje się, że cały ubiegłoroczny eksport branży motoryzacyjnej był wart około 17 mld euro. Motorem wzrostu była sprzedaż części i komponentów motoryzacyjnych, których eksport wzrósł w minionym roku o blisko jedną piątą.
[center][gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery][/center]
Firmy z branży wierzą, że 2011 r. okaże się jeszcze bardziej udany. Jak wynika z badań firmy doradczej Deloitte przeprowadzonych w gronie przedsiębiorstw z branży moto, aż 75 proc. z nich planuje podjęcie nowych inwestycji w 2011 r., a jedna trzecia zapowiada zwiększenie zatrudnienia. - Sektor motoryzacyjny z pozytywnym nastawieniem wkroczył w nowy rok. To ważne, ponieważ na tej podstawie podejmowane będą decyzje inwestycyjne dotyczące najbliższej przyszłości. Co ważne, dobre nastroje związane są z oczekiwaniami dotyczącymi samoistnego wzrostu popytu, a nie zachęt czy dotacji publicznych wspierających sprzedaż – mówi Marek Turczyński, dyrektor w dziale audytu Deloitte.

Skąd ten optymizm? Producenci aut i komponentów motoryzacyjnych oferowanych głównie na rynki zagraniczne wierzą, że...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet