LPG – alternatywa dla przyszłości

Silniki spalinowe to temat wielu opracowań, książek, to dziedzina nauk technicznych, która od początku swojego powstania daje ogromne pole działania konstruktorom i inżynierom.

Nie ma w tym nic dziwnego, gdyż przez wiele lat sprawność silnika spalinowego oscylowała na poziomie 25-30%. Jest to wynik niezbyt zadowalający, kiedy uświadomimy sobie, że cała reszta energii jest tracona. Inaczej mówiąc paliwo, które zużywa nasz silnik zostaje wykorzystane efektywnie (czyli do wytworzenia mocy) w niewielkim stopniu, a cała reszta może posłużyć np. do ogrzewania auta w sezonie zimowym. Właściwość polegająca na maksymalnym wykorzystaniu paliwa do uzyskania mocy silnika nazywa się sprawnością i właśnie w tym kierunku rozwinęło się większość rozwiązań technicznych.

W dobie elektroniki można bardzo precyzyjnie sterować układem zasilania paliwem, ale też równie skutecznie napełnianiem cylindrów, doładowaniem silnika i zapłonem. Nie zmienia to faktu, że udoskonalenie konstrukcji silnika jest sprawą priorytetową. W momencie, w którym silniki o zapłonie samoczynnym stały się mocniejsze niż benzynowe i minęła bezpowrotnie era powolnego, choć trudnego do zniszczenia ,,klekota”, mamy do czynienia ze swoistym wyścigiem pomiędzy silnikami benzynowymi i zasilanymi olejem napędowym. Osiągi są porównywalne, sprawność nowych silników sięga do 50%, spalanie w przeliczeniu na kilometry jest porównywalne, także na stacjach paliw cena etyliny i ON jest bardzo podobna...

Jak więc w kontekście...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet