Akwizycja irytuje SKP

Wątpliwości wokół certyfikatów. Stacja kontroli pojazdów to opłacalny biznes. Jak w każdej działalności, tak i tu konieczne jest przygotowanie solidnego biznesplanu, określenie koniecznych nakładów inwestycyjnych oraz zakładanych przychodów. Gdy te ostatnie spadają, właściciela SKP zasmuci konieczność wydania niemałej kwoty z mocy urzędu. Zirytuje go jednak taka wiadomość, gdy owa konieczność nie będzie wcale tak pewna…

[img_full]8186|9931||right[/img_full] Nie jest tajemnicą, że w ostatnich dwóch latach popyt na urządzenia diagnostyczne osłabł z racji światowego kryzysu. Fakt, że jest mniej nowych kierowców studzi zapał, by otwierać kolejne SKP. Kryzys dotknął sporo firm wyposażeniowych.

- Mam jednak wątpliwości, co do informacji, jakie docierają do mnie od firm wyposażających SKP – zastanawia się właściciel SKP ze Śląska. - Niektóre z nich hurtowo rozsyłają oferty handlowe z propozycją modernizacji urządzeń (albo ich wymiany na nowe). Czy wydatek nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych na modernizację ścieżki diagnostycznej czy dużo większej kwoty na zakup nowego sprzętu jest na pewno nieodzowny?Ja osobiście traktuję tego typu działania jako nastawione na zmuszenie klientów rękami TDT do wymiany urządzeń. Koszty, lekko licząc, idą w dziesiątki tysięcy złotych, których właściciele stacji nie muszą wydawać już teraz, bo urządzenia obecnie używane spokojnie popracują według naszego rozeznania jeszcze kilka lat, oczywiście zupełnie legalnie i w zgodzie z przepisami!

Przybliżmy fakty. Większość atestów i certyfikatów na urządzenia rolkowe do kontroli hamulców wydawanych w latach 90. ubiegłego wieku nie miało zapisów o możliwości kontroli ciągników rolniczych i/lub motocykli i/lub przyczep. Dlaczego? Ponieważ nie były w tym zakresie badane. Nie oznacza to jednak, że nie można na tych urządzeniach przeprowadzić kontroli tych rodzajów pojazdów. Potwierdzeniem tego jest to, że często te same urządzenia w kolejnych certyfikatach miały już zapisy o możliwości kontroli wszystkich rodzajów pojazdów.

Potwierdza to też wynik spotkania z władzami Transportowego Dozoru...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet