Diesel + LPG

– zupełnie legalny dopalacz

Adaptowanie silników do zasilania paliwami alternatywnymi jest obecnie powszechną praktyką stosowaną zarówno przez producentów aut, jak i przez warsztaty niezależne. Najbardziej popularne są instalacje do zasilania gazem LPG montowane w samochodach o zapłonie iskrowym (ZI), czyli zasilanych etyliną. Poszukiwanie sposobów zasilania paliwami alternatywnymi znajduje wciąż uzasadnienie w przypadku obniżenia kosztów eksploatacji, ale też podniesienia osiągów silnika czy zmniejszenia zawartości w spalinach szkodliwych dla środowiska substancji (np. Nox). To głównie firmy niezależne promują i reklamują instalacje pozwalające na korzystanie z paliw gazowych. W tej dziedzinie wieloletnie doświadczenie i dostęp do najnowszych typów instalacji rzeczywiście zapewnia sukces (prawidłową pracę silnika) nawet w najnowszych samochodach spełniających standard EURO 5.
[center] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [/center]
Gdzieś z boku pozostaje rynek aut zasilanych gazem CNG, szczególnie aut ciężarowych.  Jest to rynek specyficzny, zdominowany do tej pory rozwiązaniami stosowanymi i autoryzowanymi przez producentów aut. Pojazdy dostawcze i ciężarowe są napędzane silnikami wysokoprężnymi o zapłonie samoczynnym (ZS), w których adaptacja do zasilania paliwem gazowym jest znacznie bardziej skomplikowana niż w przypadku aut ZI. Popularne rozwiązania to permanentna zmiana zasilania silnika ZS, czyli zaadaptowanie układu...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet