Wyścigowy weekend z TMD Friction

TMD Friction Services GmbH to jeden największych producentów okładzin ciernych dla branży automotive. Każdego dnia na liniach produkcyjnych 15 fabryk rozsianych na całym świecie powstaje milion okładzin ciernych! W październiku br. przedstawiciele polskich hurtowni części samochodowych wraz z przedstawicielem redakcji „NW” odwiedzili zakład produkcyjny TMD Friction Services GmbH w Leverkusen oraz obserwowali zmagania kierowców na torze Nürburgring podczas wyścigu serii DMV 250-Meilen-Rennen.

TMD Friction
Podczas wizyty w fabryce można było wzbogacić swoją wiedzę nie tylko z zakresu procesu produkcji klocków hamulcowych, ale także uzyskać ogólne informacje na temat firmy TDM Friction. Na pozór klocek hamulcowy nie jest zbyt skomplikowanym elementem. Okładzina cierna przymocowana za pomocą nagwintowanych sworzni do metalowej płytki nośnej. Nic bardziej mylnego! Nawet w popularnych pojazdach osobowych czy użytkowych, czyli produkowanych masowo na całym świecie, takie połączenie okładziny z płytką nośną musi wytrzymać siłę 15 kN i to za każdym razem, bo też zanim nowy produkt ujrzy światło dzienne, podczas żmudnych testów każdy prototyp musi wytrzymać siły ścinające przez 300 tys. kilometrów próbnych jazd. W bardziej ekskluzywnych liniach klocków hamulcowych wspomniane mocowanie wzmacniane jest dodatkowym rowkowaniem płytki – to poprawia wytrzymałość połączenia, ale oczywiście podraża koszty produkcji, więc tego typu klocki znajdziemy np. w pojazdach rajdowych. Tu warto wspomnieć, że w skład grupy TMD Friction wchodzi m.in. marka Pagid, która jest producentem kompletnych układów hamulcowych do aut sportowych oraz wyczynowych (jest też oficjalnym partnerem Porsche Super Cup). TMD Friction to też trzy inne marki: Textar, Mintex i Don. Najbardziej rozpoznawalne są klocki z logo Textar. Firma istnieje na rynku od 1913 roku i zajmuje czołową pozycję na rynku części na „pierwszy montaż” do pojazdów osobowych i użytkowych na świecie oraz odgrywa znaczącą rolę na globalnym rynku części zamiennych. Z kolei produkty Mintex produkowane są w fabryce TMD Friction, znajdującej się w Cleckheaton, West Yorkshire (Anglia). - Oczywiście kluczowym elementem każdego klocka jest materiał cierny – tłumaczy Mirosław Przymuszała, przedstawiciel TMD Fricton w Polsce. - Ten powstaje w mieszalniku, w którym łączy się nawet 200 komponentów różnego rodzaju. Kluczem do sukcesu rynkowego każdej okładziny są żmudne badania i testy....

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet