Usterki przewodów zapłonowych (2)

Systemy zapłonowe spełniają w silnikach ZI dwojakie zadania. Muszą więc wytwarzać iskrę o odpowiednim napięciu (20 000 V) między elektrodami świecy, aby zainicjować proces spalania mieszanki paliwa z powietrzem, a także zapewniać pojawianie się tej iskry w odpowiednim czasie i we właściwym cylindrze.

Objaw: nierównomierna praca silnika
Jeżeli wykluczymy uszkodzenia takich elementów układu zapłonowego jak cewka i świece oraz stwierdzimy, że zapłon jest ustawiony prawidłowo, możemy uznać, iż przyczyną niesprawności jest sam przewód zapłonowy. Najprawdopodobniej polega to na jego zużyciu, co oznacza konieczność niezwłocznej wymiany. Pamiętajmy, że w pojazdach zasilanych benzyną wymiana powinna być dokonywana co 50 tys. przejechanych kilometrów, natomiast przy zasilaniu gazem – co 30 tys. km. Normalne zjawisko zużycia kabli występuje zatem prawie dwukrotnie częściej w samochodach z instalacjami gazowymi. Ich użytkownicy nie powinni stosować przewodów z rdzeniami węglowymi, ponieważ po krótkim okresie eksploatacji tracą one swoją pierwotną przewodność. Dzieje się tak na skutek zjawiska przypominającego wypalanie cząstek grafitu w rdzeniu, a spowodowanego przepływem prądu przy wysokim napięciu. Powoduje to wzrost oporności przewodu, czyli postępujące osłabianie iskry...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet