Tester diagnostyczny a filtr cząstek stałych

Coraz częściej w warsztatach spotykamy się z pojazdami wyposażonymi w silnik Diesla i filtr cząstek stałych. Filtr nazywany w skrócie jako DPF od angielskiego diesel particulate filter lub FAP od francuskiego filtre à particules.

Filtr ma za zadanie oczyszczać spaliny z cząstek sadzy. Spotkać się można z systemami spalającymi cząstki sadzy przy pomocy specjalnego dodatku do paliwa (w przypadku samochodów francuskich) lub też spalanie następuje w wyniku dodatkowej opóźnionej dawki wtrysku paliwa. Gromadzące się w filtrze cząstki sadzy powodują jego stopniowe zapychanie i utratę wydajności. Systemy z filtrami cząstek stałych podlegają okresowemu samooczyszczaniu filtra polegającemu na katalitycznym spalaniu sadzy po osiągnięciu przez filtr odpowiednio wysokiej temperatury. System ten nosi nazwę regeneracji pasywnej. Stosowane są też aktywne systemy wypalania zgromadzonej w filtrze sadzy – na przykład okresowa zmiana trybu pracy silnika, w wyniku czego emituje on zwiększone ilości dwutlenku azotu, który przepływając przez filtr powoduje utlenianie zgromadzonej sadzy. Innym sposobem aktywnej...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet