Perfekcyjne wykorzystanie

poliuretanowych mas klejąco-uszczelniających. Uszczelnianie blach nadwozia, miejsc spawanych i elementów zgrzewnych należy do skomplikowanych procesów, co z pewnością może potwierdzić niejeden blacharz czy lakiernik. W tym przypadku liczy się przede wszystkim długoletnia praktyka. Producenci aut wymyślają coraz to nowsze ściegi, a specjaliści z dziedziny blacharstwa i lakiernictwa doskonale wiedzą, iż klient spogląda głównie na jakość wykonanej pracy, stąd po naprawie zwróci uwagę nie tylko na lakier, lecz także na nałożoną pod nim masę klejąco-uszczelniającą. Aby zatem zgłębić tematykę uszczelniania masami, trzeba z reguły przejść odpowiednie przeszkolenie.

Wyróżniamy trzy rodzaje mas klejąco- -uszczelniających: kauczukowe, tworzone na bazie modyfikowanych silanów MS oraz poliuretanowe – PUR. Pierwsze z wymienionych zostają wypierane z rynku ze względu na dużą zawartość rozpuszczalników oraz przestarzałą metodę nakładania pędzlem. Drugie z kolei przeznaczone są głównie do antykorozyjnego uszczelniania i zabezpieczania łączonych ze sobą blach przed ich zgrzewaniem. Podobne zastosowanie mają masy poliuretanowe, takie jak K2 50. Również mogą być nakładane na spoiny zgrzewne oraz spawane, po połączeniu blach. Obecnie są one najczęściej używanym środkiem w warsztatach blacharsko-lakierniczych. Należy jednak pamiętać, że nie wszystkie produkty tego typu są jednakowo skuteczne. Część posiada rzadką konsystencję, która uniemożliwia powstanie trwałego połączenia. Aby zatem sieciujące pod wpływem wilgoci masy...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet