Artykuły » 11/2010 » Części » Osłona przegubu

Osłona przegubu

– w trosce o żywotność zawieszenia. Zła jakość dróg skraca żywotność zawieszenia. Szczególnie podatne na uszkodzenia jest zawieszenie przednie. Bywa ono mocniej obciążone i ponadto musi zapewnić możliwość skrętu kół, co wymaga stosowania dodatkowych, wrażliwych elementów, takich jak sworzeń wahacza i tuleje metalowo-gumowe.

W quadach degradacja przegubów następuje oczywiście głównie latem.Warto pamiętać, że amortyzatory, jak i kompletne zawieszenia, bardzo rzadko tracą swą sprawność na skutek nagłej awarii. Ich zużycie przebiega stopniowo i na tyle wolno, że kierowca nie zauważa postępujących zmian. Nawet doświadczeni mechanicy niekiedy zbyt łatwo dochodzą do wniosku, iż hałasy słyszane podczas pokonywania nierówności nawierzchni są skutkiem uszkodzeń lub zużycia amortyzatorów. Odwrotnie jest z gumowymi osłonami przegubów. Z osłoną przegubu napędowego jest jak z „kapciem” na drodze – zwykle ogumienie ulega uszkodzeniu w najmniej spodziewanym momencie. Przy okazji zwyczajowej przekładki ogumienia na pewno warto sprawdzić czy system przeniesienia napędu na przednie koła jest należycie smarowany i chroniony przed wpływem warunków zewnętrznych. Rozerwanie osłony przegubów prawie zawsze oznacza poważne uszkodzenie mechanizmu przeniesienia napędu na przednie koła. Gumowe elementy muszą być idealnie dopasowane do przegubu, który mają chronić i muszą być...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet