Usterki przewodów zapłonowych (1)

Przewód zapłonowy ma za zadanie przesłać energię elektryczną od cewki zapłonowej do świecy. Ważne jest, aby straty energii podczas tego przesyłu były jak najmniejsze oraz wpływ linii przesyłowej na otaczające środowisko był również jak najmniejszy. Przewód zapłonowy wykonany w technologii „wire wound” skutecznie zapobiega stratom energii oraz przeciwdziała zakłóceniom innych urządzeń elektrycznych znajdujących się w pobliżu. Jego żywotność jest znacznie wyższa od węglowego kabla. Rozpatrzmy kilka różnych sytuacji, których przyczyną mogą być uszkodzone przewody zapłonowe.

Przerywana praca silnika oraz skoki/zmiany obrotów zwłaszcza podczas jazdy pod górę
Jeżeli mechanik wyeliminował wady pozostałych elementów układu zapłonowego (cewka, świece), najprawdopodobniej przyczyna tkwi w samym przewodzie i jego jakości. Sytuacja taka może mieć miejsce w przypadku zainstalowania przewodów węglowych. Tracą one „na wartości” w miarę swojej pracy. Wytrzymują rok, a czasem nawet krócej. Rdzeń węglowy po prostu wypala się i jest przyczyną braku mocy. W takim przypadku należy bezzwłocznie wymienić całą wiązkę przewodów na nową, najlepiej jeśli będą to kable ferromagnetyczne, pamiętając o tym, że nawet jeśli wadliwy okazał się tylko jeden przewód, dla własnego bezpieczeństwa powinniśmy wymienić całą wiązkę. Tylko w takim przypadku możemy liczyć na bezawaryjne funkcjonowanie przewodów zapłonowych nawet przez kilka kolejnych lat.
[center][gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [/center]
Iskrzenie przewodów
Niskiej klasy przewód nie wytrzymuje wysokiego napięcia i iskra zamiast na elektrodach świecy potrafi przeskoczyć np. z przewodu do kolektora ssącego,...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet