Uchwycone na targach Automechanika (2)

Przez wiele lat zarówno w samochodzie, jak i w ładowarkach stacjonarnych nie obserwowano przebiegu procesu ładowania akumulatora. A dokładniej, nie analizowano zjawisk zachodzących podczas ładowania. Wprawdzie były różne sposoby i metody ładownia, ale nie stosowano wnikliwej obserwacji. Przede wszystkim chodzi tutaj o prąd ładowania, napięcie i temperaturę akumulatora lub przynajmniej temperaturę powietrza w pobliżu ładowanego akumulatora.

Te sprawy można było zbagatelizować w konwencjonalnych samochodach, ale dzisiaj jest to konieczne w pojazdach spełniających najostrzejsze normy, a przede wszystkim w samochodach z napędem hybrydowym. Druga sprawa to wzrost produkcji różnych typów akumulatorów. Spowodowało to projektowanie i produkcję różnego rodzaju sprzętu do ładownia, sterowania i kontroli akumulatorów. Jeszcze kilka lat temu na targach Automechanika we Frankfurcie był to temat niszowy, w tym roku był już jednym z najbardziej popularnych, a liczba firm przedstawiająca swoje rozwiązania, ogromna. Nie sposób opisać wszystkie firmy, dlatego wybraliśmy kilka przykładów.
[center][gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [/center]
Ładowanie akumulatorów
Duńska firma Inelco specjalizuje się w sprzęcie do ładowania akumulatorów już dwadzieścia lat. Firma ma tak bogate doświadczenie, że oferowany sprzęt jest dopracowany i godny polecenia. Ładowarki Keepower występują w kilku odmianach (Small, Medium, Large, XL-pro), ale proces kontroli i ładowania jest podobny. Na początku podawany jest mały prąd w celu odsiarczenia płyt (w przypadku mocno rozładowanego akumulatora). A w ogóle, zanim zaczniemy proces ładowania, to musimy wprowadzić do ładowarki dane, z jakim typem akumulatora mamy do czynienia. Nie tylko pojemność...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet