Automechanika 2010 (1)

Za nami jedno z najważniejszych wydarzeń branży automotive w Europie. Na 21. Frankfurckich targach AUTOMECHANIKA (14-19 września) pojawiło się aż 155 tys. gości ze 180 krajów świata! Organizatorów i wystawców cieszy przede wszystkim ten ostatni wynik. Impreza, organizowana co dwa lata, faktycznie nabiera międzynarodowego charakteru. Po raz pierwszy od 1968 roku większość zwiedzających przybyło spoza Niemiec.

W 2008 roku na targach został pobity rekord liczby zwiedzających – do Frankfurtu przyjechało ponad 161 tys. gości, ale „tylko” ze 146 krajów. Wtedy dokładnie co drugi uczestnik imprezy pochodził z Niemiec. W tym roku 56 procent przybyłych stanowili obcokrajowcy. Spośród nich najliczniej reprezentowani byli mieszkańcy starych krajów UE: Włoch, Wielkiej Brytanii i Francji, a także ci z Chin, Rosji i USA. To chyba najważniejsza zmiana jakościowa imprezy. Podczas sześciu dni 21. Targów Automechanika prawie 4,5 tys. wystawców z 76 krajów prezentowało swe produkty i usługi w pięciu grupach tematycznych. Nas cieszy liczna reprezentacja polskich firm (111 stoisk).
[center][gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery][/center]
Najliczniej reprezentowana była branża Parts & Systems, czyli producentów i dostawców części zamiennych, a także pojazdów specjalnych, elektroniki, akcesoriów samochodowych. Tereny targowe wydatnie też powiększono w tym roku na potrzeby branży Repair & Maintenance, czyli specjalistów od wyposażenia warsztatowego i napraw blacharsko-lakierniczych. Organizatorzy przygotowali zupełnie nową, dwupoziomową halę numer 11. To tu, na prawie 24 tys. metrach kw., bez przerwy trwały pokazy „żywych warsztatów”. Trzy razy dziennie fachowcy z centrów szkoleniowych koncernu BMW pokazywali najnowsze metody pomiarów karoserii i metody napraw typu: smart-repair. Tu też, po raz pierwszy w historii imprezy, wystawcy zgromadzili setkę old- i youngtimerów. Pieczołowicie odrestaurowane egzemplarze kolekcjonerskie przykuwały wzrok młodzieży i adeptów prawdziwego rzemiosła, bo prócz szkoleń z zakresu nowoczesnych technologii napraw szyb, prostowania karoserii czy oblachowania, można było podpatrzeć specjalistów dokonujących odbudowy dawno już nieprodukowanych pojazdów. Widok mistrza wykonującego z kawałka blachy np. zbiornik paliwa do zabytkowego motocykla na ręcznej wyoblarce można traktować w kategoriach nostalgii, ale miejmy też świadomość – w bogatych krajach klientela na tego typu, przecież kosztowne, zlecenia wcale nie maleje, co potwierdzają też dokonane w przeciągu sześciu dni kontakty handlowe i komentarze specjalistów.

- Jestem bardzo zadowolony ze stoisk naszej branży w nowej hali – zapewnia w komunikacie wieńczącym imprezę dr Klaus Weichtmann, dyrektor niemieckiego związku ZKF (Zentralverband Karosserie und Fahrzeugtechnik). Organizacja ta zrzesza ponad 3,5 tys. niemieckich firm i warsztatów zajmujących się naprawami i budową nadwozi. - Jakość dyskusji wśród specjalistów i przybyłych gości napawa optymizmem. Sporo zwiedzających dokonało ciekawych kontaktów i transakcji już pierwszego dnia. Oczywiście pojawimy się podczas targów Automechanika w 2012 roku.

Równie bogatą ofertę przedstawili specjaliści branży Accessories & Tuning. Niemal trzy piętra hali numer 4 zapełniły setki firm, wyspecjalizowanych w produkcji m.in. orurowania, wydechów czy wyposażenia z myślą o pojazdach specjalnych i terenowych. Z kolei na rozległych terenach wokół hal zgromadzili się wystawcy branży Service Station & Car Wash – wyposażenia stacji naprawczych, diagnostycznych i budowy myjni samochodowych. Najmniejsze powierzchnie wystawiennicze wypełniły firmy IT & Management, wyspecjalizowane w dostawach oprogramowania komputerowego, informacji technicznej dla dealerów i warsztatów samochodowych, a także oferty prowadzenia inwestycji, marketingu, działań reklamowych i systemów zarządzania dla branży motoryzacyjnej.
[center][gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [/center]
Kluczowym tematem tegorocznych rozmów, konferencji i dyskusji panelowych były produkty i innowacje proekologiczne, jak np. ta poświęcona perspektywie rozwoju miejskich pojazdów elektrycznych. W tym roku, podobnie jak na poprzedniej frankfurckiej Automechanice, produkty odznaczające się zaletami ekologicznymi anonsowane były w specjalnym, „zielonym“ przewodniku „Green Directory“. Koncerny samochodowe chwaliły się osiągnięciami w dziedzinie rozwoju hybrydowych i alternatywnych technologii napędu, a dostawcy części eksploatacyjnych podczas konferencji prasowych prezentowali osiągnięcia zmierzające do obniżenia zużycia paliwa i emisji zanieczyszczeń.

W przeddzień rozpoczęcia Automechaniki został wyłoniony zwycięzca prestiżowej nagrody “Automechanika Innovation Award”. Jury składające się z ośmiu ekspertów reprezentujących ośrodki badawcze, przemysłowe, edukacyjne oraz motoryzacyjną prasę nagrodziło spośród 25 zgłoszonych produktów, podzielonych na osiem kategorii, te, które uznało za najbardziej rewolucyjne i mające wywrzeć najbardziej znaczący wpływ...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet