Diagnostyka układu klimatyzacji

wyposażonego w kompresor o zmiennej pojemności

Jeżeli dokonamy umownego podziału warsztatów zajmujących się klimatyzacją samochodową na specjalistów – naprawiających układy oraz na niewykwalifikowane warsztaty – dokonujące tylko szybkiej obsługi, to tych drugich znacznie przybyło w ostatnich latach i jest ich obecnie znacznie więcej niż tych pierwszych. Do tej sytuacji przyczyniła się bezsprzecznie dostępność różnorakich stacji klimatyzacji przeważnie w pełni automatycznych, które ułatwiają znacznie obsługę układu klimatyzacji samochodowej. Faktem jest, że aby dokonać okresowej obsługi-przeglądu układu klimatyzacji dogłębna znajomość tematu nie jest potrzebna, ale podstawy są jak najbardziej wskazane, ponieważ pomagają uniknąć błędnych wniosków i oszczędzić cenny czas każdego warsztatowca i portfel klienta.

Załóżmy, że przyjeżdża do warsztatu klient w „problematycznym” okresie, np. październik-kwiecień, gdzie temperatury zewnętrzne mogą nie przekraczać 15 st. C i klimatyzacja nie do końca jest w stanie pokazać skuteczność swojej pracy. Układ klimatyzacji może albo nie być dostatecznie napełniony, albo po prostu może nie podjąć pracy, zwłaszcza w przypadku, kiedy mamy do czynienia ze sprężarką o zmiennej pojemności. W takich przypadkach obserwacja zmiany ciśnień na manometrach oraz pomiar temperatury w wylotach powietrza mogą nam nie dać informacji o poprawności pracy układu, nawet jeśli jest on napełniony dostateczną ilością czynnika....

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet