Układy napędu pasowego

w pojazdach samochodowych (1). Układy napędu pasowego w pojazdach samochodowych spełniają dwa zadania: napęd paska rozrządu steruje zaworami za pomocą paska zębatego, który przekazuje ruch obrotowy wału korbowego na wałek rozrządu w proporcji 2:1, zapewniając w ten sposób doskonałą synchronizację ruchu tłoka i rozrządu zaworowego.

Tak zwany napęd pomocniczy jest stosowany do napędzania urządzeń pomocniczych, takich jak alternator, pompa płynu chłodzącego, pompa wspomagania kierownicy czy sprężarka klimatyzacji. Funkcja ta była zazwyczaj realizowana za pomocą paska klinowego, który zapewniał pośrednie przeniesienie momentu z wału korbowego do alternatora i pompy płynu chłodzącego. Jednakże w nowoczesnych samochodach do zwiększania komfortu kierowcy używa się coraz większej ilości urządzeń elektronicznych. W rezultacie, jeden pasek klinowy nie wystarcza już do napędzania wysokowydajnego alternatora i urządzeń pomocniczych z przodu silnika, takich jak sprężarka klimatyzacji lub pompa wspomagania kierownicy. Aby rozwiązać ten problem, stosowany jest pasek wielorowkowy, pozwalający na zmniejszenie kąta opasania, a przez to zwiększenie przełożenia. W przypadku silników o wyjątkowo zwartej budowie, urządzenia pomocnicze mogą być napędzane z wykorzystaniem...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet