Chiptuning samochodów z instalacją gazową

Każdemu użytkownikowi samochodu, bądź każdemu człowiekowi interesującemu się motoryzacją i techniką motoryzacyjną znany jest termin chiptuning. Są jednak osoby, które nie wiedzą co się kryje pod tą magiczną nazwą. Wielu ludzi niewłaściwie łączy ten termin z montowaniem różnego typu podzespołów aerodynamicznych w pojazdach samochodowych.

Dodając do terminu chiptuning słowo LPG, wielu pasjonatów motoryzacji uzna to za pomyłkę, ale prawda okazuje się inna. Samochody zasilane gazem są bardzo popularne w dzisiejszych czasach, dlatego ludzie coraz częściej pracują nad wprowadzaniem modyfikacji pojazdu, bez uszczerbku na ekonomicznej jeździe takim samochodem. Wielu fachowców uzna to za niespotykane i wyjątkowe połączenie, jednak zapewniam, że wiele samochodów jeżdżących po naszych drogach ma właśnie taką modyfikację.

Chyba każdy kierowca, siedząc za kierownicą swego auta i przemieszczając się z punktu A do punktu B, choć raz pomyślał sobie „czy silnik mojego samochodu może generować więcej mocy?”. Odpowiedzią na to pytanie jest właśnie chiptuning. Definiując tę nazwę możemy powiedzieć, że jest to zmiana oprogramowania sterownika silnika benzynowego. W niniejszym artykule postaram się wyjaśnić na czym polega, jakie są zalety i wady takich modyfikacji. Dodatkowo postaram się opisać instalacje LPG w połączeniu z modyfikacjami elektroniki samochodowej. Chiptuning, czyli modyfikacja polegająca na elektronicznym zwiększeniu mocy i momentu obrotowego silnika w pojeździe samochodowym skierowana jest głównie do właścicieli pojazdów wyposażonych w silniki wysokoprężne, jak również silniki turbodoładowane oraz do właścicieli samochodów z silnikiem turbodoładowanym mających instalację gazową. Tu może pojawić się pytanie – dlaczego tylko te silniki? Otóż silniki turbodoładowane...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet