Gdy warsztat musi dojechać…

Gęstniejące sieci autoryzowanych serwisów samochodowych oraz niezliczone warsztaty niezależne w Polsce zapewniają zadowalający poziom dostępności do usług naprawczych. Także rosnące rozmiary budynków i zwiększające się liczby stanowisk obsługi samochodów w samych serwisach pozwalają przyjąć wiele pojazdów, zwłaszcza w szczytach sezonów.

Są jednak klienci, do których mechanik, elektryk czy diagnosta musi się pofatygować osobiście. Pierwszą taką sytuacją są oczywiście awarie na drodze. Czy to w ramach oferty, czy po spełnieniu odpowiednich warunków, niektórzy klienci mogą liczyć na pomoc poza warsztatem. Często wówczas bywa, że po zdiagnozowaniu usterki unieruchomiony pojazd trzeba ściągnąć „na kanał” za pomocą lawety lub holownika. W innym przypadku naprawa musi odbyć się na miejscu. Ale czym i z czym pojechać „na awarię”? Od tego są pojazdy serwisowe. Usługi „na drodze” to specjalność wielu autoryzowanych serwisów, zwłaszcza samochodów ciężarowych. Użytkownik ciągnika siodłowego jeździ „na czas”, gdyż współczesne dostawy wielu towarów odbywają się z dokładnością co do godziny. Wszelkie awarie należy usuwać szybko i najlepiej bez zmiany trasy. A zdarza się, że trzeba czasem zjechać do serwisu. Czasami w ogóle nie można tam dotrzeć i serwis musi się pofatygować do klienta. Bywa tak, gdyż wielu użytkowników pojazdów nie ma pojęcia lub fizycznej możliwości wykonania naprawy. Inną grupą klientów z radością oczekujących na „pogotowie techniczne” są użytkownicy maszyn budowlanych, kopalnianych i rolniczych, którzy z uwagi na rozmiary swojego sprzętu nie mogą się poruszać po drogach lub awaria dosięgła ich w terenie (albo w polu). Wówczas serwis nie ma wyjścia, musi tam dojechać.

Właśnie tego typu pojazdy serwisowe pojawiły się na najnowszych imprezach targowych w Niemczech. Co mogą takie pojazdy? Niemal wszystko. W praktyce, poza pracami lakierniczymi, możliwości pojazdów naprawczych są nieograniczone. Mobilny technik może w terenie pojazd zdiagnozować, wykonać naprawę mechaniczną,...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet