Oszukani przez tester?

To zaskakujące, jak wielu kierowców i właścicieli samochodów traktuje diagnostykę jak „po prostu podłączenie komputera do samochodu”. Bardziej zaskakująca jednak jest liczba mechaników samochodowych, którzy pracują również według tego mylnego pojęcia.

Nie ulega wątpliwości, że komputeryzacja samochodu pomogła warsztatowi, który jest wyposażony w odpowiednie narzędzie skanujące służące do diagnozowania skomplikowanych elektronicznych systemów kontroli, takich jak: ABS, poduszki powietrzne, automatyczna skrzynia biegów, systemy kontroli pojazdu czy zarządzania silnikiem. Tester diagnostyczny w prostej terminologii jest tylko narzędziem i nie rozwiąże samo problemów diagnostycznych. W obu przypadkach głównym uczestnikiem procesu naprawy jest mechanik. Warsztatowcy używają przyrządu skanującego jako źródła informacji, które dostarcza im danych systemu pojazdu potrzebnych do analizy będącej częścią procesu decyzyjnego naprawy. Z pewnością urządzenie nie wydaje instrukcji, którą część należy wymienić. Tester pomoże fachowcowi w znalezieniu odpowiedzi na powstały w samochodzie problem. Mechanik powinien odpowiednio zinterpretować tę informację, sprawdzić dane pojazdu poprzez badanie podejrzanego obwodu miernikiem lub oscyloskopem, a następnie podjąć decyzję jak postąpić. Podstawowe badanie obwodu pozwoli zaoszczędzić czas i pomoże uniknąć niepotrzebnej wymiany części.

Przykład:
Rozważymy następujący problem: Audi A4, 2003 r., 1.8 Turbo. Auto odholowano do warsztatu, gdyż nie odpala i ma bardzo bogatą mieszankę gazów spalinowych. Mechanik wykorzystuje tester diagnostyczny do pobrania kodu usterki z komputera silnika. Wiemy już...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet